• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fjäril
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 066
F

Fjäril

Jag är sugen på att köpa en Childeric dressyrsadel till min häst men har lite frågor till er som är mer erfarna!

Hur lång tid fick ni vänta på sadeln efter uppmätningen?
Är ni nöjda med "måtten" som blev på sadeln?
Är det så bra sadlar som alla säger?

Andra åsikter?

:bow:

Sv: Childeric

*Viftar med armen*

Här har du en Childeric frälst!

De är underbara sadlar, lädret är super och det faktum att jag kan rida utan att behöva knapra smärtstillande är fantastiskt!

Jag fick nog vänta 6 veckor på min sadel och jag är supernöjd med måtten på min sadel :bow:

bara 6 veckor. Det var ju inte så fraligt ändå.

Nu har jag inte tagit reda på så mycket fakta om Childeric ska jag erkänna men visst gör dom sadeln efter både hästen och ryttaren? Det spelar alltså ingen roll om man ska ha rak eller svängd bom utan man gör det efter hästen?

Hm, de syr ju dem efter både häst och ryttare, så det bör inte spela roll? Det har jag inte så stor koll på.

När vi mätte min ponny så tog de mått hur svängd/rak ryggen är och hur bred och så togs det en hel del bilder.

Så valdes sitsstorlek och kåplängd efter ryttaren :)

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 672
Senast: morgaine
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 239
Senast: MiniLi
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 205
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Stora shoppingtråden III