Chipa ponny, när kan man rida efteråt?

Sv: Chipa ponny, när kan man rida efteråt?

Direkt.. Om det inte var så att hästen blev jätte uppspelt av "sputan" och därför bör vila.

Vi fick rådet av vet. att hästens kropp behövde åtminstone 5 dgr på sig att vänja sig vid den nya "grejen" i kroppen och bara skrittas under dessa dagar.
Hästen kunde visa samma symptom som efter vacc.spruta, visade den inte några såna efter 3 dgr så borde det nog vara ganska så ok att börja rida på som vanligt igen...

Men jag vet hästar som inte dött av att gå helt normalt efter chippning, det här var bara vet. råd. :smirk:

Usch då... det fick vi inga restriktioner om när vi chippade våra hästar. Den första var det id-märkaren (ej vet) som chippade och han sa inget om det, den andra hästen är ju visserligen mest till sällskap men veterinären som chippade sa inget om vila eller komplikationer för chippets skull, bara att hästarna skulle ta det lugnt en dag pga stelkrampssprutan de fick samma dag.

Liknande trådar

Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
338
Senast: skiesabove
·
Hästvård Köpte ny ponny för ett par månader sedan och har upptäckt springmask Räcker det att avmaska den smittade ponnyn eller måste jag avmaska...
Svar
7
· Visningar
623
Senast: Johannna1
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 154
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 688
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Atletix