Hårvårds fråga

Tranan

Trådstartare
Jag har självlockigt hår och jag gillar det skarpt.
Men håret lockar sig mer kaotisk än vad jag önskar.
Har ni något råd till mig ang. om jag behöver någon speciell borste tång eller annat etc?

Ja lite allt möjligt. Men tycker inte det hjälper så mycket. Klart att bra shampoo och balsam gör en del
När du säger att det lockar sig för mycket, hur menar du då?
Jag använder exempelvis aldrig hårborste, då blir håret alldeles yvigt. Använder en leave in balsam för att få struktur och återfuktning. Behöver jag få det att hålla andvänder jag även mousse, båda produkterna när håret fortfarande är fuktigt efter tvätt. Tänkte om du kanske behöver styla/liknande snarare än att behandla med typ en locktång.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Jag har rakt hår och funderar på att testa heatless curls. Men vilken produkt ska man använda innan i håret? Så att lockarna håller... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 191
Senast: Syrax
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 268
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
913
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
562
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka