Chipmärkning, var är chippet?

Jenka

Trådstartare
När jag var liten tyckte jag det var väldigt intressant att man kunde känna chipet under huden på mina kusiners hund. Kommer ihåg att det kändes tydligt under nackskinnet.
Detta var på en cocker spaniel från USA född för typ 15 år sen.

Nu slog det mig att jag aldrig känt Sigges chip. Vad kan detta bero på? Har utvecklingen gått framåt och gett mindre chip eller sitter det annorlunda?

Sv: Chipmärkning, var är chippet?

Chippet kan vandra så det behöver inte nödvändigtvis sitta i nackskinnet. Jag känner chippet på min afghan och på min kompis hund sitter det längre ner på ena sidan. Känns som ett hårt riskkorn ungefär, eller vad man nu ska jämföra med. :)

Min hund chip sitter precis mitt på bogen, och min daghunds chip har vandrat ända bak till svansen nästan :D

Leon chip sitter i vä bog, eller var det höger?
Tydligen sätter man dem där i Österike.

Många chip kapslas in av bindväv o då är de svåra att känna.

När jag var liten tyckte jag det var väldigt intressant att man kunde känna chipet under huden på mina kusiners hund. Kommer ihåg att det kändes tydligt under nackskinnet.
Detta var på en cocker spaniel från USA född för typ 15 år sen.

Nu slog det mig att jag aldrig känt Sigges chip. Vad kan detta bero på? Har utvecklingen gått framåt och gett mindre chip eller sitter det annorlunda?
Min hunds chip sitter på vänster sida av halsen och man kan verkligen känna av den!
Men det beror väl lite på fettmängden hos hunden och vilken ras det är, med tanke på pälsens tjockhet och hur "hård hudad" vovven är.

Samma som på min hund. ;)

Praktiskt när man vet var det befinner sig, så slipper avläsaren hålla på och leta. Åtminstone på min översociale herre.:D

Okej, men storleken är alltså fortfarande så man kan känna de då?
Har aldrig känt det och han var ju hyfsat nychippad när han kom hit, men så har jag inte direkt letat heller.

Nåja, det är ju inget problem egentligen. Bara nyfikenhet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka