Chipsmärkning av stor häst.

kajsa_kavat

Trådstartare
En liten fråga. Förra året när vi chippade ponnyerna för att få tävla så sa dom att stora hästar måste chippas för att få tävla from i år 07. Hörde det från flera håll förra året men har inte hört nåt nu. Så vad gäller? Chippa eller inte?

Sv: Chipsmärkning av stor häst.

Att ponnyer måste vara chipmärkta visste jag men att hästar måste vara det har jag ALDRIG hört. Fast nu blev jag lite nervös, har jag missat något? Iofs ingen panik, ska inte tävla än på ett tag och det är ju ganska lätt att göra. Hade varit skönt om någon visste hur det låg till så man slapp bli uppmärksammad på det på tävling...

Det är endast ponnys som ska vara chipmärkta har jag förstått det som.

Jag TROR att det är så att det KOMMER bli så att alla hästar ska chipmärkas, men jag tror oxå att det ännu inte är bestämt..

Måste bara fråga...tävlr du för någon klubb man känner igen??eller man kanske vet vem du är?

Okej..då finns det nog risk att jag kan veta eller känna igen namnet då jag tävlar för HEby och tävlade ponny förra året!

Nix stora hästar behöver INTE chipsmärkas för att tävla. Men där emot så från och med 2006 så måste alla föl som föds (asvh) chipas!

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Ramona
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 196
Senast: Ketrawzc
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
455
Senast: zassoo
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
621
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka