Christ Combi

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Aannah-Mani
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 549
A

Aannah-Mani

Funderar på att köpa en Christ Combi. Gillar de transporterna, de är snygga och verkar bra för hästen. :) Någon som har en sådan?
för- och nackdelar? Skulle vara super att veta innan man köper. :D

Sv: Christ Combi

Jag funderade på christ men köpte en ringo star :love:
Den är sååå bra, christ är inte så påkostat om man säger så och betydligt tunnare och av sämre kvalitet anser jag. Dessutom ska det ju vara krångligt med reservdelar....

Jag har en Christ Comet sen 2.5 år tillbaka. Är nöjd med släpet! Används flitigt och det ligger bra på vägen och hästarna står bra. Det absolut bästa med släpet är att det är så ljust och luftigt invändigt! Körde sönder ett lyktglas och det var väldigt lätt att få reservdel till det! (Köpte det direkt av åf). Tycker Cgrist är ett bra prisvärt alternativ, men har ju förstås inte samma kvalité som Ume och Boj. Dock håller jag det mycket högre än Värmlandsvagnen...
25571902.jpg

Jag var lite halvt intresserad av ett Crist släp men sen pratade jag med en fd återförsäljare av dessa och han sa att han ville inte sälja dom mer för det var så dålig kvalitet.
Har hört om konstiga sprickor av någon.
Sen har jag hört ett par som hittils är nöjda.

Man får försöka luska runt om det finns några Crist ägare i närheten och fråga om vad dom tycker.
Jag har knallat runt på tävlingsplatser och bett om att få titta på släpen och frågat om erfarenheter, ingen har tagit illa upp utan tyckt att det var smart med lite undersökningar.

Jobbigt med så många delade åsikter.. :/
Man vet ju inte direkt vad man ska lita på mest. haha, men
det är ju olika för alla. :crazy: Några som vet några släp med bra kvalité och runt 50 000 kr? :confused:

Ja visst är det svårt.
Har man haft strul med ett märke en gång så är man ju sällan positiv.
Kommer aldrig att köpa en bil av märket Kia igen :grin:
Angående transporter så köpte jag ett Böckmann duo. Dom sålde ut så min snälla pappa kom undan med 48 900 kr inkl mjuk mellanvägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
255
Senast: Panikponnyn
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
449
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
7
· Visningar
491
Senast: Capybara
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
764
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka