Cian O´connor!!

megasus

Trådstartare
Måste bara fråga om nån vet- har det hänt något nytt i fallet med honom eller??? Ska ha en muntlig redovisning på engelskan i morgon, där jag bland annat ska prata om detta så det kan ju kanske vara bra att veta om något nytt har hänt på sistone... Förmodligen har det väl inte det, för det verkar ju inte precis gå fort i svängarna... :smirk:
 
Sv: Cian O´connor!!

Det låter ju som att Sverige får silvret.
Men är det inte skandal att det aldrig kommer några straff!!!
Merediths är det ju snart ett år sedan... enda anledningen till att hon inte red OS var ju att tyskarna inte tog ut henne.

Nej, se till att stänga av de skyldiga - annars är det ju ingen ide med regler.

Hon i Örebro (tror jag) som åkte dit i Sverige på Finadyne fick ju ett kännbart straff, ska WC ryttare/OS ryttare klara sig???
 
Sv: Cian O´connor!!

hon kom inte från örebro.
det var rätt töntligt med hennes straff. mängden finadyn hästen hade i sig motsvarar typ en tiondels alvedon.. och det är ju inte mkt. dessuton var hon typ 4 eller femma i en 130 hoppning. lägg ner liksom. hade hon tänkt dopa hästen med mening hade hon ju iaf försökt vinna :]
 
Sv: Cian O´connor!!

Togs inte dopingprovet när tjejen tävlade på en tävling i Örebro?
Där ser man vad lätt rykten uppstår! "Hon var ju från Örebro" tänkte jag på... :smirk:
Bra du rättade i det fallet.
 
Sv: Cian O´connor!!

håller med där, det enda som händer blir ju att folk tappar all respekt för ridsporten. Jag menar- i alla andra idrotter går det jättesnabbt att få fram resultat, och de dopade får ordentliga straff med avstängning och allt. Varför skulle inte det kunna fungera även inom ridsporten???
Fatta vilket liv det skulle vara om tex, OS-vinnaren i låt oss säga längdhopp skulle blivit testad positiv men ändå fortsatt att tävla utan något straff...
 
Sv: Cian O´connor!!

Straffen borde väl egentilgen vara hårdare inom ridsporten då "vi" dopar en annan, "oskyldig" individ tycker jag.
Men det verkar konstigt att hon som tävlade i Örebro fick ett kännbart srtaff medan en annan svensk rttare som åkte dit på plegicil på WC:en i Malmö fick en mån avstängning, mitt i vintern... :confused:
 
Sv: Cian O´connor!!

..ja de skulle ju bli ramaskri om detta inträffade i vilken annan sport som helst. det är pinsamt för ridsporten att det går till så här, folk tar som sgat inte ridsporten på allvar, och dessutom framstår alla hästmänniskor som om de inte tar detta med doping på allvar........och så är det ju inte!

och oavsett om de misstänkta skulle fällas el frias borde de vara avstängda innan dom fallit. för hur skulle de se ut om ex en mordmisstänkt fick gå fri medan utredning pågick?
 
Sv: Cian O´connor!!

Men det är ju inte bara i det fallet som det är konstig bedömning i svensk ridsport!
Är man "stor", så kan man räkna med särbehandling, så är det.
Det är alltför mkt "klubben för inbördes beundran", och det är inte bra tycker jag!
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 045
Senast: LiviaFilippa
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 232
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
227
Senast: IngelaH
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 829
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp