Cliff Barnsby

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare My Precious
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 234
M

My Precious

Kikar på hoppsadel (igen) till min 3 åring. Fick rådet av min tränare att välja en Cliff Barnsby. Vet inget alls om dessa sadlar så jag skulle mycket gärna vilja höra vad ni tycker om dem, både ris och ros gärna.

Sv: Cliff Barnsby

en tjej som hyr boxblats av mig hade hem en sån på prov.
Jag red även i den och tyckte den var mkt skön att rida i (dock var detta en alround)
den hadde även mycket bra läder och inga klumpar eller liknande i stoppningen.
denna var nästan ny var endast använd ett 20 tal ggr innan

Jag har en... den är helt underbar.. fantastiskt skön att sitta i och ger hästen rörelsefrihet

känner inte till så mycket om dessa sadlar förutom att jag hört att dom är väldigt svåra att bli av med och har dåligt andrahands värde.

Jag har en Cliff Barnsby dressyrsadel. Provade säkert 20 st sadlar till min häst med mkt rund manke (sadlarna åkte fram) och denna var den enda som låg + att jag trivdes i den.
Jag har nu bytt häst och efter lite omstoppning ligger sadeln lika bra på denna häst. Jag har även jätte problem med ridsår och måste ha en mkt mjuk sadel för att slippa det, och jag kan bara konstatera att mjukare och skönare sadel får man leta efter.

Hade min sadelmakare med mig till sadelprovningen (ville ha råd från ngn opartisk som jag litar på) och hon tyckte detta var en mkt välgjord sadel. Därför har jag svårt att tro att det skulle vara dåligt andrahandsvärde på dom.

Senast ändrad:

vi hade en del Cliff Barnsby Shockemöhle sadlar där jag jobbade förut, red i dom daligen, o dom var mkt sköna. lagom stora klossar o mjuka o sådär.

Cliff Barnsby gör riktigt bra sadlar. Har många olika modeller så det finns oftast någon sadel som passar (men självklart finns det ryttare som inte gillar CB och det finns hästar som inte kan ha deras sadlar..)

Riktigt bra sadlar!
Fin kvalite både på hantverk och läder.
Tror att de är lite underskattade här i Sverige!
Dålig marknadsföring?

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
872
Senast: Lisen82
·
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 834
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka