Clover Hill

Love_Ireland

Trådstartare
Den irländska hingsten Clover Hill.. Lever han än eller ?? Vem var det som tävla med han eller han tävlade aldrig. Jag fasnade för hans ena son Boherdal Clover den svarta hingsten som en av den irländska arme´n rider på .. vet ni något så skriv.. Jag är glad för alla svar
 
Clover Hill dog 1998 tror jag. Han var minst sagt legendarisk som nedärvare inom hoppsprorten, men han tävlade aldrig själv. Han betäckte bara naturligt så det finns inte en droppe kvar efter honom :cry: . SYnd för de avkommor jag har sett har varit otroligt snabba i benen. Clover Hill själv var ganska stor, över 170, men lämnade en hel del ponnyavkommor med ponnyston.
 
det var ju lite synd att han var död. själv har jag även träffat på under bara Clover Hill avkommer. Men det är mer storhäst då !!! men även en och annan ponny ... ;)
 
"Min" älskade häst är e. Clover Hill.

Han dog helt riktigt 1998 och har aldrig tävlat själv. Den enda anledningen att folk betäckte med honom var hoppkapaciteten, för han var inte särskilt vacker...Många stoägare åkte tydligen hem igen innan de ens lastat av sitt sto, när de fått se hur han såg ut! Har bara sett en bild på honom, och där tycker jag inte han ser så anskrämlig ut. Han var över 170 cm i mankhöjd, men lämnar ofta smått. "Min" lilla dam är 158 cm hög (men gått banor på 145-150 cm!) med okänd mamma, troligen fullblod.

Bild: http://www.irishdraught.ie/pix/horses/cloverhill.jpg
 
När Clover Hill dog var han 30 år gammal .. och hade då lämnat en mängd betydande avkommor!!!
Han har gjort sig ett evigt namn som hoppförävare, med en rad internationellt kända avkommor! :bump:
 
okej.... hörde senast att Lassa Parmler sa att han dog ganska nyligen, och blev 30 år... detta framkom när han kommenterade sändingarna från EM i hoppning.
 
Jag har det som sagt. Eller hon är inte min egen, men jag har skött och ridit henne i mer än 5 år och de senaste 2 åren har jag haft henne nästan som min egen. Hon är född 1982, 158 cm hög och har placeringar i Svår hoppning. Vunnit DM flera gånger. Extremt het och speciell över lag, har träffat fler Clover Hill-avkommor som varit så. Har fått två föl, 99 och 01, e. Feliciano & Cortez.

Bilder på Clover Path (e Clover Hill):
http://groups.msn.com/MyHorses/cloverpath.msnw
 
He he... herr Parmler kanske behöver uppdatera sin info bank :devil:
 
Jag vet inget mer än tidigare inlägg om just Clover Hill. Men jag har tidigare haft en hingst efter honom och även en massa andra avkommor. Boherdal Clover tävlades som unghäst av en ung kille i Wexford innan han skickades till Whitakers stall.
 
Sv: Re: Clover Hill

Min kompis äger Genor Clover efter Clover hill. Han har varit en duktig ponnyhoppare. Nu är han 23 år och pensionär och har det bara gott :)
 
Sv: Clover Hill

Jag äger en ponny efter Moores Clover (e Clover Hill) som använts mkt i ponnyaveln eftersom han endast är 151 cm hög. Min ponny ska snart ut och debutera efter 2 föl.
 
Sv: Clover Hill

Jag kände en som var på stuteriet där han stod för att betäcka med honom i mitten på 90-talet. Hingstägaren visade stolt fram vad han kallade för "sparetyres". Clover Hill söner som fick hoppa in om pappa inte orkade. Jag tror inte alltid att stoägarna blev informerade om bytet.
Om man ville betäcka med Clover Hill fick man ett datum då man fick komma med stoet. Ett sto om dagen. Det kostade vara 300£ att betäcka trots alla framgångarna avkommorna haft.
Många hästar sas också vara efter Clover Hill utan att vara det. Vi sålde en häst som såldes utan stam i passet då mamman var oregistrerad. Han var inte efter Clover Hill, men såldes som Clover Hill-avkomma året efter. :crazy:
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 227
Senast: Fiorano
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
32
· Visningar
2 317
Senast: Scata
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
1 995
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp