CO JW/Wellington Classic

TITTI

Trådstartare
Någon som vet om JW jälmen har utgått? Och om Wellington Classic är typ samma hjälm fast med nytt namn? (ser likadan ut förutom två snören därbak och utan texten i nacken)

Samma med GR8 och Wellington proffessional (ser likadana ut, fast bara två snören i nacken på Wellingtonen)

Lite luddigt förklarat, men någon som vet?

Sv: CO JW/Wellington Classic

Någon som vet om JW jälmen har utgått? Och om Wellington Classic är typ samma hjälm fast med nytt namn? (ser likadan ut förutom två snören därbak och utan texten i nacken)

Samma med GR8 och Wellington proffessional (ser likadana ut, fast bara två snören i nacken på Wellingtonen)

Lite luddigt förklarat, men någon som vet?

Vad jag vet har den JW hjälmen du pratar om slutat produceras. Wellington classic är den som marknadsförs som samma hjälm, men den är långt ifrån lika skön, tycker iaf jag som har provat båda. Jag letade i hela landet för att hitta JW hjälmen nu till julen och hittade till slut ett ex. det var troligen det sista exet i min storlek och färg i sverige... JW marknadsför nog helst sin nya hjälm nuförtiden :)

Åhh, tack, jag misstänke det, då får jag skynda mig att slå till på den JW:n som jag har sett som faktiskt är i min storlek innan den försvinner....

Var du verkligen överallt? För jag hittar hur många JW hjälmar överallt! Häst&Hund har massa kvar t.ex.

jag ville ha en svart i strl 7 1/8 (tror jag) jag ringde runt till alla som marknadsför att de har JW hjälmarna. Många hade redan bytt ut till wellington och kallar de JW. Men såklart, jag kan ha missat nånstans. Fick iaf min uppskickad från Kalmar till Sthlm, för det var omöjligt att hitta här i storstan...

Kan inte du pma mig var dom har kvar JW:na ?
Jag o showjumping måste köpa nya innan dom tar slut överallt , panik :p

Häst&Hund hade kvar förra veckan iaf. Sen har Guro Ridshop också och massa andra i Stockholm. Aubiose i Borlänge har också.

Tycker inte det är någon överdriven skillnad på CO och JW:n, båda är lika sköna!

Jag har Charles Owen Wellington Classic den är typ exakt likadan, och tycker iaf att den är skit skön! :love:

Jättegammal tråd, men jag kan beskriva vad jag hört varför det kom en ny modell! :idea:

Skara Hästsport är den stora grossisten till JW Int Ltd här i Sverige. Equality Line ville börja sälja JW hjälmarna, men det ville inte Skara, för de ville vara ensamma om hjälmen, så CO fick göra en ny - liknande modell.

Men ''min'' affär sålde JW hjälmarna för flera år sen, och de är åf för Equalityline.
Eller de kanske beställde av Skara? Det har ju ingen betydelse egentligen :p

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 286
Senast: lizzie
·
Utrustning Vad skiljer egentligen dessa hjälmar åt? Förutom det uppenbara autografen-snörningen? Och skiljer sig storlekarna någonting åt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 032
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 365
Senast: As_Vegas
·
Utrustning Sitter och kollar på lite CO- hjälmar och velar lite mellan modellerna Hampton eller Wellington classic/JW. Ser nästan likadana ut men...
Svar
11
· Visningar
1 625
Senast: Prinzess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka