collage i photoshop

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare pippi27
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 012
P

pippi27

Nu har jah tittat och läst och kollat runt i min photoshop men jag bregriper inte alls hur jag gör för att få ett collage. Jag lyckas inte ens få in två bilder på samma sida :confused:
Känner mig som IQ-badboll :o
Hjälp ni som kan det här!

Sv: collage i photoshop

Ett tips är att söka på google. Det finns massor med sidor med instruktioner för Photoshop.

Sv: collage i photoshop

För att få in flera bilder på samma bild:

1. Skapa en ny bild som ska vara grunden.

2. Öppna de bilder som du vill ska vara med i kollaget.

3.Markera den bild som du vill flytta över till kollagebilden genom att klicka på den.

4.Nu kan du antingen flytta över bilden genom "drag och släpp"-metoden: klicka på bilden i lagerpaletten och dra den till kollagebilden där du vill ha den. Släpp.
Eller: Högerklicka på bilden och välj 'Select all'. Gå in på Edit>Copy. Ställ dig på kollagebilden och välj Edit>Paste as layer.

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 160
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 406
Senast: Enya
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 582
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 152
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka