Bukefalos 28 år!

Cool häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Red G idag igen och det var skitdåligt väglag så det blev skritt. Ridvägarna vid det stallet plogas (utom stigarna i skogen förstås) och det är breda vägar men det är sällan man möter fordon på dem. De används bara av jaktlaget i princip. Övriga fordon får inte köra där för vägarna är stämplade som "träningsväg för hästar". I och med den sällsynta förekomsten av fordon så har jag inte riktigt vetat hur pass trafiksäker G är (men han har fjollat sig vid möte av stillastående traktor).

På vägen hemåt red vi förbi grustaget och där brukar man heller aldrig möta några fordon men idag mötte vi en dumper (!) på vägen. Jag undrade i mitt stilla sinne hur det skulle gå. Det gick alldeles utmärkt, visade det sig :D Dumperföraren stannade fordonet och G var stencool. När jag tog tyglarna i en hand för att tacka föraren för hänsynen tog G tillfället i akt att kliva av vägen. Inte för att det egentligen saknades plats bredvid dumpern eller att han var rädd, men det fanns mer plats i skogen och just där fanns det inte så mycket snö heller så varför inte gå där då?

Nåväl, bortsett från det och det taskiga vädret så är jag glad att G var så cool idag. :)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 252
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Alltså. Seriöst. Jag har inte gjort annat än velat sluta med dansen, helt. Senaste...månaden? Eller ok, innerst inne vet jag att det...
Svar
0
· Visningar
882
Senast: GotAsecret
·
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 063
Senast: akleja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har nu kört på vägen som kallas slingerbulten till och från jobbet i 4½ månad. Den vägen är onekligen en annorlunda upplevelse, för...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Upplägg nybörjarlektioner ridskola
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp