Cornettino Ask + registrera i annat förbund

Aladdin

Trådstartare
Är så sugen på att betäcka mitt sto med danska Cornettino ASK som Eklunda tar in. Han är bara 3 år och jag kan då inte registrera fölet som SWB utan måste registrera i annat förbund. Jag är helt novis på detta med utländsk hingst. Är det krångligt att registrera i annat förbund? Är det dyrt? Snälla någon som vet hur man går tillväga? Har varit så svårt i år att välja hingst och så faller jag förstås för en 3-åring, dumt kanske. Var det förresten någon som såg honom på hingstvisningen på Eklunda?

Om någon vill veta hur Cornettino ser ut så får ni googla Cornettino Ask så får ni träffar på honom från Eklundas hemsida samt Stutteri Ask.
 

Liknande trådar

Avel Har en bekant som väntar föl efter en tysk hingst som endast är visad på premiering (Hannover) och därefter varit skadad och kommer...
Svar
3
· Visningar
782
Senast: warg
·
Avel Hej, Vi börjar runda ner valet av hingst till vårat hannoveraner sto till antingen 2020 eller 2021. När man är inne på tex. Lövsta och...
Svar
4
· Visningar
1 307
Senast: Långnos
·
N
Avel Har aldrig betäckt något sto förut, det är så mkt jag inte vet. Har nu allvarliga funderingar på att göra slag i saken, så nu hoppas jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 899
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp