• Avel
  • Trådstartare Trådstartare em76
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 914
Sv: Cortus

Hakar på tråden om jag får...
Cortus placerades ju hos Rolf-Göran i vintras(?), men som jag förstår det så är han i Sverige igen. Varför? Är det bara under avelssäsongen, eller?

Tack för länken. Jag träffade två Cortusavkommor igår och blev nyfiken på hingsten.

Jag har en Cortus avkomma om du vill veta lite om henne så kan jag maila dig om du vill.
Mvh Pernilla

Har en 4 åring efter Cortus. 1 poäng ifrån dubbeldiplom på 3 årstestet förra året, fick gångartsdiplom. Hoppar mkt bra. Bra taxering och är fruktansvärt rädd om sig. Kvalad till semifinalen i 4 årschampionatet i hoppning nu i höst. Skulle ha gått kvalitets nästa söndag, men en skada i hagen sätter p för det.

Stabil och mkt lugn och trevlig i psyket. trevlig på alla sätt och vis och snygg!

Har bara bra erfarenheter av denna hingst.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Piaff
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 001
Senast: Bee
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 590
Senast: Freazer
·
Avel Funderingarna går lite kring att betäcka min swb och jag har såklart lite koll på en del hingstar. Men det är ju alltid ett sammelsurium... 2
Svar
38
· Visningar
3 724
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka