Bukefalos 28 år!

Covid-19 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför skulle jag behöva ha insikt i hur det fungerar på exakt alla skolor? Jag behöver inte veta hur det har fungerat på alla skolor för att veta en stor mängd skolor och universitet har beredskapsplaner som inte är värda namnet och där den enda strategin som man har haft är att säga till lärarna att de ska planera för platsförlagt men ha beredskap för distans.
Är det ingen lärare som frågat exakt vad den beredskapen ska innefatta? Det bör ju prefekter, professorer och rektorer kunna svara detaljerat på, och också på hur många arbetstimmar som får/bör läggas på att förbereda sig för distansundervisning.
 
Det var inte tal om att hoppa över tentamen för att inte utsätta sig för sjukdom om man är frisk, utan om sjukskriva sig när man är sjuk och missar tentamen (och omtentamen), eller om man är i riskgrupp och läkare kan skriva intyg på att man inte bör närvara på plats. Det, och mer, tar CSN hänsyn till under pandemin.
Ska jag messa dig nästa inlägg så du får godkänna innehållet först?

Jag hade då inte velat sitta och göra en salstenta i en miljö där jag utsätter mig för stor risk. Det är ett himla väsen om trängsel ute i samhället. En tentamen där man sitter någon meter fån varandra i många timmar är olämplig. Studenter måste gilla läget eller gå hem.
 
Ska jag messa dig nästa inlägg så du får godkänna innehållet först?

Jag hade då inte velat sitta och göra en salstenta i en miljö där jag utsätter mig för stor risk. Det är ett himla väsen om trängsel ute i samhället. En tentamen där man sitter någon meter fån varandra i många timmar är olämplig. Studenter måste gilla läget eller gå hem.

Vad du svingar konstigheter och aggressioner omkring dig hela tiden. Jag har aldrig ens kommenterat något om det, utan jag tipsade endast @SiZo om vad som gäller vid sjukdom.

Att man inte vill sitta i en sal just nu är förståeligt och förhoppningsvis får @SiZo slippa det i och med SLU:s senaste beslut som började gälla 1/12.
 
Förstod jag det rätt nu här?

De demonstrerade mot Sverige coronastrategi och vaccinet?

Hade det inte varit så tragiskt för sjukvården och oskyldiga som riskerar att smittas, så hade det nästan varit skrattretande ju.

Med coronastrategi, menar de att Sverige INTE har stängt ner? De har samlat 200 personer för att protestera mot att man får lov att röra sig fritt ute och gå och jobba osv istället för att sitta inlåst och riskera dryga böter om man bryter mot reglerna. Borde de inte vara de FÖRSTA som ABSOLUT följer råden och sitter frivilligt hemma, om de nu tycker att man borde, istället för att bryta mot Sveriges samlingsregler?

Ett bra sätt att få covid-19 också, så slipper de vaccineras sedan ju! :up: Genomtänkt....?
 
Förstod jag det rätt nu här?

De demonstrerade mot Sverige coronastrategi och vaccinet?

Hade det inte varit så tragiskt för sjukvården och oskyldiga som riskerar att smittas, så hade det nästan varit skrattretande ju.

Med coronastrategi, menar de att Sverige INTE har stängt ner? De har samlat 200 personer för att protestera mot att man får lov att röra sig fritt ute och gå och jobba osv istället för att sitta inlåst och riskera dryga böter om man bryter mot reglerna. Borde de inte vara de FÖRSTA som ABSOLUT följer råden och sitter frivilligt hemma, om de nu tycker att man borde, istället för att bryta mot Sveriges samlingsregler?

Ett bra sätt att få covid-19 också, så slipper de vaccineras sedan ju! :up: Genomtänkt....?
Jag undrar om det är det de protesterar mot med tanke på att det på plakatet som syns på bilden sägs att de vill stoppa tvångsvaccineringen. Iom att det från myndigheternas sida inte finns något tvång till vaccinering så känns det mest som om de är väldigt förvirrade.
 
Jag undrar om det är det de protesterar mot med tanke på att det på plakatet som syns på bilden sägs att de vill stoppa tvångsvaccineringen. Iom att det från myndigheternas sida inte finns något tvång till vaccinering så känns det mest som om de är väldigt förvirrade.
Men var de inte i Danmark de ville rösta igenom tvångsvaccinering av befolkningen? Har ett svagt minne av något sådant .. Tänkte om de här nissarna var rädda att Sverige skulle börja fundera på samma sak ..
 
Jag undrar om det är det de protesterar mot med tanke på att det på plakatet som syns på bilden sägs att de vill stoppa tvångsvaccineringen. Iom att det från myndigheternas sida inte finns något tvång till vaccinering så känns det mest som om de är väldigt förvirrade.
Ja jag funderade på det också. Jag tycker att ordna demostrationer nu mot att regeringen inte gör nog är ju rätt bakvänt i sitt tankesätt.
 
Är det ingen lärare som frågat exakt vad den beredskapen ska innefatta? Det bör ju prefekter, professorer och rektorer kunna svara detaljerat på, och också på hur många arbetstimmar som får/bör läggas på att förbereda sig för distansundervisning.

Självklart frågar man om det. Det detaljerade svaret är att arbetstimmar som används för att förbereda sig för distansundervisning måste tas från ordinarie tidstilldelning för varje kurs, och corona ändrar inte de timmar vi får, utan de bestäms av antal registrerade studenter och studentprestationer.
 
Vad du svingar konstigheter och aggressioner omkring dig hela tiden. Jag har aldrig ens kommenterat något om det, utan jag tipsade endast @SiZo om vad som gäller vid sjukdom.

Att man inte vill sitta i en sal just nu är förståeligt och förhoppningsvis får @SiZo slippa det i och med SLU:s senaste beslut som började gälla 1/12.
Ja du har konstiga aggressioner om du känner dig tvungen att styra vad andra skriver om.
 
Förstod jag det rätt nu här?

De demonstrerade mot Sverige coronastrategi och vaccinet?

Hade det inte varit så tragiskt för sjukvården och oskyldiga som riskerar att smittas, så hade det nästan varit skrattretande ju.

Med coronastrategi, menar de att Sverige INTE har stängt ner? De har samlat 200 personer för att protestera mot att man får lov att röra sig fritt ute och gå och jobba osv istället för att sitta inlåst och riskera dryga böter om man bryter mot reglerna. Borde de inte vara de FÖRSTA som ABSOLUT följer råden och sitter frivilligt hemma, om de nu tycker att man borde, istället för att bryta mot Sveriges samlingsregler?

Ett bra sätt att få covid-19 också, så slipper de vaccineras sedan ju! :up: Genomtänkt....?
"Vad vi vet nu handlade den otillåtna demonstrationen om att protestera mot pandemilagen"
 
För att du inte kan göra påståendet med någon slags trovärdighet utan ingående kunskap om förhållandena.

Ett sista inlägg innan jag premiärignorerar någon på Buke: Jag behöver - på tal om att vilja styra andra vad de ska skriva (!) - näppeligen kunskap om hur förhållandena ser ut på alla skolor och lärosäten för att säga hur det ser ut på några, eller till och med på väldigt många av dem.
 
Vad kan det här få för följder? Och varför får då inte 60 plussare vaccinet? Det är ju de som främst behöver det?

https://www.svt.se/nyheter/vaccineringen-i-ryssland-har-inletts

När vi i Sverige börjar vaccinera (efter alla tester såklart) vilka grupper ska vaccineras först? De uppgifter jag läst om har handlat om riskgrupper och 70 plussare kommer vara först ut.

Ryssland är Ryssland. Diktaturer brukar inte fatta så fina och trevliga beslut. Jag är inte det minsta förvånad.
 
När vi i Sverige börjar vaccinera (efter alla tester såklart) vilka grupper ska vaccineras först? De uppgifter jag läst om har handlat om riskgrupper och 70 plussare kommer vara först ut.
Alla detaljer i prioriteringen är inte klara ännu. Det som är beslutat är vilka som blir den allra första gruppen. "Vaccinerna kommer att ges till i första hand 570 000 personer som består av äldre som bor på äldreboenden, äldre med hemtjänst och därefter personal på äldreboenden och inom hemstjänst." https://www.svt.se/nyheter/inrikes/600-000-personer-i-den-forsta-vaccingruppen-de-mest-sarbara
 
Vad du svingar konstigheter och aggressioner omkring dig hela tiden. Jag har aldrig ens kommenterat något om det, utan jag tipsade endast @SiZo om vad som gäller vid sjukdom.

Att man inte vill sitta i en sal just nu är förståeligt och förhoppningsvis får @SiZo slippa det i och med SLU:s senaste beslut som började gälla 1/12.
Som jag skrev. Jag har salstenta på lördag. Det har inte ändrats. Trots att vi är rätt många elever som har protesterat.
 
Ryssland är Ryssland. Diktaturer brukar inte fatta så fina och trevliga beslut. Jag är inte det minsta förvånad.
Ja jo men fattar ändå inte riktigt konceptet tänker att det är stor risk för mer problem i framtiden. Iofs borde inte vara ett dugg förvånad med tanke på det landet.
Alla detaljer i prioriteringen är inte klara ännu. Det som är beslutat är vilka som blir den allra första gruppen. "Vaccinerna kommer att ges till i första hand 570 000 personer som består av äldre som bor på äldreboenden, äldre med hemtjänst och därefter personal på äldreboenden och inom hemstjänst." https://www.svt.se/nyheter/inrikes/600-000-personer-i-den-forsta-vaccingruppen-de-mest-sarbara
Då var det rätt uppfattning så långt!
 
Ja jo men fattar ändå inte riktigt konceptet tänker att det är stor risk för mer problem i framtiden. Iofs borde inte vara ett dugg förvånad med tanke på det landet.

Det finns en tanke om att ifall man först vaccinerar de som rör sig mest i samhället och driver smittspridningen så minskar man det totala antalet smittade mer än om man prioriterar riskgrupperna först. Men jag vet inget annat land än Ryssland som gått på den (rätt kalla) linjen.
 
Vad kan det här få för följder? Och varför får då inte 60 plussare vaccinet? Det är ju de som främst behöver det?

https://www.svt.se/nyheter/vaccineringen-i-ryssland-har-inletts

När vi i Sverige börjar vaccinera (efter alla tester såklart) vilka grupper ska vaccineras först? De uppgifter jag läst om har handlat om riskgrupper och 70 plussare kommer vara först ut.

Om jag fattade artikeln rätt så är vaccinet enbart testat på ungdomar och militärer. Kanske därför det inte ges till 60+ nu?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp