Sv: CR Syntet dressyr (Hööks)
KL
Hej! Jag har nu köpt ny "riktig" (

) dressyrsadel efter att ha haft en CR dressyrsyntetssadel. Den var riktigt bra för att vara så billg! Man skulle fått med avtagbara knästöd, men det fick inte jag

vilket var det enda jag saknade i den sadeln, alltså ordentligt med stöd för knäna, själva sadeln hade noll stöd för dom.
Så om man får med dom så är sadeln riktigt bra!
Sedan sitter man ju aldrig lika bra i en billig som i en dyr sadel, men i det stora hela så funkar den bra att rida i.
Vill dock varna om en sak! Den sadeln är inte hållbar! När jag hade haft den i 3 månader ungefär gick den sönder. Jag skulle gå ut från stallet och rida, hästen gick med med sadeln på. Hade dragit ner stigbyglarna redan i stallet. När jag gick ut genom dörren så fastnade stigbygeln i dörrhantaget. Min häst fick panik och kastade sig framåt och började bocka eftersom han kände det som om han satt fast. Tillslut släppte
sadelkåpan!!!! Eftersom det är den svagaste delen som släpper måste det betyda att
själva sadeln är svagare än en stigbygel och/eller ett stigläder! 
skumt! Och inte fick vi en ny fast det var 1 års garanti heller
En sadel SKA hålla för något sådant, har varit med om det två gånger innan, båda gångerna gick stigläderna sönder men sadeln höll! Riktigt dåligt!
Men, om du inte klantar dig som jag, och är rädd om sadeln och inte fastnar överallt

så kommer den nog passa dig fint!
Jenny