CRW Active?

Sv: CRW Active?

Tycker de var fula, men det tycker jag om Tretorn med:p kanske är smidiga att ha som hemma stövlar, slit och släng, som man kan mocka med, hämta hästen i hagen osv. Men tävling, nej!

Att de dessutom, precis som Hööks alla stövlar bara finns i ENORMA vadvidder gör ju att man inte kan ha dem ändå! Att de inte tänker på alla som har smala och långa ben också...de kan ju iaf ha någon modell som är för oss med "pinn-ben":mad:

Men det finns ju mellanting mellan 30 minusgrader och en solig sommardag. Och just på tävling/andra fototillfällen behöver man ju inte ha just de stövlarna!!:)

Jag tyckte att de var lite nya och nytänkande när jag såg de på bild för första gången. Men när jag såg de IRL och dessutom kände på dem så ändrade jag min uppfattning helt. De var inte alls lika snygga som på bilden, och dessutom så kändes de jättetjocka. Som en vinterridstövel.

varför kan inte alla Id**ter som tillverkar ridstövlar göra det i en vidare modell????? jag menar hur många ryttare har inte kraftiga vader?? är det en nyhet?? ursäkta mig men jag är lite frustrerad efter att letat stövel ett tag :)

vidare? Hööks gör ju bara för vida vader tycker jag. Hittar aldrig ett par Hööks stövlar som passar mina smala vader :(
(letar hoppstövlar men antar att det får bli De Niro stövlar när plånboken och prioritetslistan tillåter)

Håller med du jag :p har aldrig hittat stövlar som passar på hööks, och då har inte jag direkt breda vader... tur att man inte tävlar så jag kör ju på skor och leggins jag...:angel:

Va:eek: hööks har ju bara ridstövlar och chaps för jättevader. Tycker tvärt om att de gott kunde ha iaf ett par chaps eller stövlar med normal vadvidd och SMAL, isället som för nu, normal och VID. Deras normala vidd är typ 36-37 och superkorta. Jag har 32 och lååånga ben.

Jag tycker de var bra då jag har letat ihjäl mig efter ett par stövlar som jag kommer i, kan inte ha med dragkedjan bak utan måste ha på sidan pga nerver som klämts ihop efter en olycka.

Så vi for ner till Sundsvall, provade och jag kom i dom!! Men... Dom var för smala i skaftet, jag kunde inte stänga dom!
Dock sa hon att de hade fått en för smal sändning, de var felsydda och skulle komma i en "normal" storlek, har inte haft problem med det innan om än vaderna har blivit lite bredare, så jag hoppas att det ska gå, ska ringa till Hööks och höra hur mycket vidare nästa sändning blir och att jag isf vill ha ett par utav den sändningen.

Haha vad kul att det finns andra som de inte passar på! Hur KAN man HA så långa och smala ben att de är för korta och vida! :O Jag kan inte ha dom, är kort och tjock! :p Det måste väl vara ngn slags mellanstorlek då, så dom har nog träffat ganska rätt, men det skulle finnas mer variationer i storlekarna så att de passar fler! :p

Haha där ser man, undra VEM hööks har tillverkat sina stövlar för då:angel:

Tycker att de kunde ha deras läderstövle i ex 4 vadvidder och två olika höjder. Då skulle de nog passa fler!

Ja om man kunde ha 36-37. Jag drar typ 42 för att jag har så musklade vader:D
36-37 är "normal" Tror även att 38 räknas till "normal vidd"

Sen blir det ju ennu mera intresant när man har stl 37 i fötterna :angel:

KL

oj vad denna tråden burit iväg :)

Är det verkligen så jäkla knäppt att inte vilja ha reflexer på stövlarna??
Jag undrade trotts allt om de kunde passa bra som tävlingsstövlar, och JAG tävlar helst inte med stövlar som det sitter infällda reflexer i..

ang storlekar så finns det inte så mkt att välja mellan.. helst ska man ju vara "normal" på pricken :D
Som för mig med mina 160 cm och fotbollsvader så är det svårt att hitta stövlar och kanske även för de med så kallade spindeben.
Jag menar, hur många ryttare har inte överflöd med vadmuskler? lätt för mig att få tag på dressyrstövlar som är 40 runt vaden och 41 höga..

Senast ändrad:

Men hallå, hur löjligt är inte det här :eek:?

Du tyckte först att de var snygga, men just för de har en reflexsöm så är de "fulla med reflexer"...

Själv tävlar jag inte så den biten kan jag inte säga så mycket om, tycker du/ni som tävlar att de inte passar till det så är det helt ok men att skylla det enbart på en reflexsöm :confused:

Jag tycker de är snygga och väldigt praktiskt att de redan är utrustade med reflex!

Tycker inte det är så konstigt att jag inte vill ha reflexer på ett par tävlingsstövlar.. vilket var min fråga "kan de passa som tävlingsstövlar"

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 076
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 431
Senast: Edla
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 980
Hästmänniskan Okej går rätt på sak. Igår var jag och provred 2 stycken ponnys. Både superfina i samma prisklass. Jämngamla. Första jag red var... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Fågelobservationer

Hästrelaterat

Tillbaka