Cydectin -tid mellan behandling och betessläpp?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Fifflan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 030
F

Fifflan

Har läst på kartong och bipacksedel fram och baklänges utan att hitta skuggan av en rekommendation. Någon som vet?

Vi väntar 3 dagar med att släppa ut våra och jag tror att man brukar rekommendera det!

Du ska avmaska 3 dagar före betessläpp och sedan med 12 veckors intervall (gäller för cydectin) hela säsongen. :)

Tack för era svar! Jag misstänkte att det var tre dagar, men visst är det konstigt att det inte står på förpackningen? På ivomec som vi använt tidigare står det tydligt angivet. 12-veckorsintervallet står däremot på förp.

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 183
Senast: Mint
·
Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 205
Senast: Asko
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 901
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
904
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka