Comfort

Trådstartare
Nu har jag hört både bra och dåliga saker om Cylinda, vad har ni för erfarenheter?

vi ska ev ha cylinda diskmaskin, tvätt, tork och fläkt.

Sv: Cylinda

Har både en cylinda tvätt och en torktumlare. Tvättmaskinen fungerar kanon men jag är inte lika nöjd med torktumlaren. Har slitit ut en torktumlare och inte höll den i 10 år iaf, 5-6 år kanske.
Svärföräldrarna har en diskmaskin och jag har för mig att den krånglat några gånger fast den inte är mer än några år gammal.

Tvättmaskinen kan jag rekommendera men är lite mer tveksam till de andra grejerna.

Bara bra erfarenheter (än så länge) har en några mån gammal kyl från Cylinda som enl spec är bland de energisnålaste på marknaden. Den funkar då klockrent än så länge. Så jag är väl ingen bra person att fråga då det är så pass nytt märke för oss. Undra om inte frysen är cylinda också, den står ute i relaxen och är 4-5 år gammal.

Jag har haft tvättmaskin och tumlare från Cylinda med blandade upplevelser. Torktumlaren har gått sönder två gånger och tvättmaskinen gick sönder nu senast. Mina föräldrar har också haft problem med både tvätt och tork.

Vår kyl och frys som är Cylinda har det inte varit något fel på dock, men jag kommer inte att köpa Cylinda tork/tvättmaskin igen.

aj då, detta låter ju inte så bra..
hur är det med andra märken då? elektrolux, elektro helius, bosh då?

Cylinda skall höra till de märken som har längst hållbarhet.

Men jag tror att det är Miele som leder den ligan. Lillsyrran jobbade på vitvaror på sitt jobb ett tag och har rätt bra koll på det där.

mjo jag har med hört att Miele ska vara bäst, men de ekonomiska spärrarna sätter stopp för det. sen att det är svenskt med cylinda och snäll tillverkning mot miljön hjälper till..

Jag tror nog att Cylinda inte håller samma kvalité som det har gjort men de är nog fortfarande bland de bästa på marknaden.

Mammas tvättmaskin har iallafall överlevt ganska många år och hästtäcken. Farmor har haft sådana frys och kylskåp, också nästan odödliga.

Nu har jag hört både bra och dåliga saker om Cylinda, vad har ni för erfarenheter?

vi ska ev ha cylinda diskmaskin, tvätt, tork och fläkt.

I vår lägenhet var det cylindavitvaror när vi flyttad in och de har åkt ut.... Till förmån för Siemens. Kylskåpet hade lampan på utsidan så det blev jättemörkt inne i det plus att det var massor med kanter och skrymslen på inredningen som gjorde det jättesvårt att rengöra.

Vi har en del av cylindas större maskiner i föreningens tvättstuga och de går sönder mycket mer ofta än de vi har från Wascator. Det är mycket lättare att få fram reservdelar snabbt till Wascator än till Cylinda.

kyl/frys ska vi ha Husqvarna (svart!!!)

Frdelen är att vi köper grejerna lokalt i en liten elkedjan butik och går nåt sönder kommer de ut och lagar, utan att disk åker bort i två månaderen tex

Tvättmaskinerna har vi haft tur med, mamma har en sedan 1973! Har bytt några drivremmar. Jag har en Cylinda toppmatad som gått dagligen sedan 1987, bytte för nått år sedan då jag köpte en tumlare och det följde med en tvättmaskin, skänkte Cylindan till ridklubben, den går än. Har inte haft någon egen diskmaskin men har några bekanta som haft sina i åratal utan problem (jag är inne på min tredje, Husqvarna, E-lux, Zanussi).
Min handlare håller på Cylinda som kvalité.

Jag har ingen erfarenhet av nyare cylinda. Men vi har en gammal cylida diskmaskin bördig från 80-talet. Det är den bästa diskmaskin jag haft! Betydligt bättre än den 2 år gamla Elektroluxen vi hade i lägenheten.

vi har alla möjliga märken, bosch på diskmaskin (det enda märke med rätt mått för vårat kök), spis, fläkt, ugn, micro i olika märken, orkar inte kolla vilka som är vad :rofl: men vi är nöjda med alla, tvättmaskin är en toppmatad whirlpool och är mkt bra.

Nu har vi bara köpt diskmaskin och kyl nytt (bott här sedan maj), innan var det samma märken där och kan tala om att kylen var 14 år och funkade fortfarande fast den gick lite oftare än nödvändigt. Diskmaskinen gav däremot upp, den tog typ 4 timmar på sig att diska en maskin.... dock var den ju också ca 14 år... ja från 1994 om jag minns rätt! :)

Liknande trådar

Hemmet Har en cylinda diskmaskin från -17, insatt -18. Maskinen har låtit konstigt ett par dagar, men idag stannade den helt, vilket gjorde att...
Svar
0
· Visningar
464
Senast: Fibusen
·
IT & mobiler Jag har inget spelintresse, det mest krävande programmen jag kommer att använda tror jag är Lightroom och Photoshop. Vad jag förstått...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: Cinzia
·
Hemmet Till min och kattens avgrundsdjupa sorg kopplade hyresvärden i veckan bort vår vattenburna golvvärme och handdukstork och installerade... 2 3
Svar
56
· Visningar
2 352
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
562

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka