Cysta i knät!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Plingplong
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 498
P

Plingplong

Ptatade med min hästs gamla ägare precis och han berättade att min häst har en cysta i knät!! Det är en fd travare som har blivit såld (bortskänkt) flera gånger och hon som den förra ägaren fick honom av har "glömt" att berätta detta.
Jag vet inte vad jag ska säga :cry: Ska beställa tid på klinik. Tänk om den har spridit sig och jag måste ta bort honom?
Är det någon som har någon erfarenhet?

Vad hemskt att få veta det om sin häst... Speciellt när man redan har köpt/fått den. Hoppas att allt går bra :bump:

Tack så mycket! Det värmer!
Jag har fått en tid på Åby den 9:onde augusti, så då får vi se hur det är ställt med min lille älskling. Det är 6 år sedan cystan uppdagades så det kan ju ha hänt en del, dessvärre, eller inte.
Det här är verkligen förjäkligt, sitter på jobbet dessutom, kunderna tror väl att man är galen.
Hoppas, hoppas att det inte är någon fara!

Lite klantigt att missa att säga en sådan sak.
Men har de tidigare ägarna vetat om att han haft en cysta och inte gjort något åt det?
Då undrar man ju lite varför. Man kan väl alltid hoppas att någon bedömt den som ganska ofarlig (och att den bedömningen är korrekt).
Bra i alla fall att du redan beställt tid för att kolla det ordentligt.

Hoppas det inte är någon fara och att det ordnar sig till det bästa.

Han som ägde hästen när han röntgades dog! Och resten av familjen var inte hästintresserad. Den gamle ägaren jag pratade med idag fick reda på cystan "i hemlighet" av en veterinär. Annars är det ju sekretess på sånt, men han lät köpet gå tillbaka till änkan som gav bort hästen. Jag vet inte om hon visste eller inte, väldigt tråkigt. Tack för omtanken.

Nu när jag var ute tänkte jag på alla överben han har. Kan det också vara cystor? Är dom hårda?

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär... 2
Svar
20
· Visningar
2 113
Senast: fio
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
524
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
826
Senast: Miingla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 531
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka