D-ringsbett

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MartinaN
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 152
M

MartinaN

Hejsan!
Undrar om det är nån som har erfarenhet av d-ringsbett, 3 delat med kopparrulle? Undrar när man använder ett sånt bett och vad den har för inverkan??

Sv: D-ringsbett

Det ligger lite mer stilla i munnen än ett bett med runda ringar. Passar bra på hästar med oroligt mun.

En del påstår att det ger hävstångsverkan men det tror jag är överdrivet.

Är också lite nyfiken på D-ringsbett.

Någon som vet var man kan få tag på vanliga tredelade D-ringsbett?

Man får ju inte tipsa om länkar här men om du letar lite på länksidorna på Buke så finns det flera westernbutiker som har.

Jag har ett tredelat D-ringsbett med en kopparrulle i mitten. Vet ej om det är ett sånt du menar? Köpte det iallfall från Hööks, tror det finns fortfarande.
Det är det bettet som jag använder mest på min pålle (växlar mellan detta, tredelat fullcheek, tredelat sötmalmsbett och rak äppelstång), han trivs bra med det och jag tycker att jag har mer kontakt med honom än när jag provat vanliga (tvådelade) tränsbett så det är kanske lite starkare eller så är han mer lyhörd för att han suger på rullen i mitten kanske?

Liknande trådar

Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 486
Senast: skiesabove
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 004
Senast: ako
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
977
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Är lite sugen på ett fautras-släp så undrar om någon har erfarenheter av dem och är nöjda? Vilken modell isåfall och tycker ni att...
Svar
18
· Visningar
1 324

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka