D40 eller D60?

niardasp

Trådstartare
Jag ska köpa någon av dessa kameror, planerar att även köpa ett bättre objektiv till.
Hur stor är skillnaden egentligen? Är det värt att lägga dryga tusenlappen extra för att få en D60 eller är skillnaden så liten att man lika gärna kan ha en D40?

Sv: D40 eller D60?

Jag jämförde dem på Cyberphoto, och det enda som skilde var att D60 har fler pixlar (10 ist för 6) och att D60 kan ta 3 bilder/s i sekvens ist för 2,5. Om det är mellan de två det står så tror jag att jag hade valt D40 och lagt den där tusenlappen på en schysst glugg istället.

Jag jämförde dem på Cyberphoto, och det enda som skilde var att D60 har fler pixlar (10 ist för 6) och att D60 kan ta 3 bilder/s i sekvens ist för 2,5. Om det är mellan de två det står så tror jag att jag hade valt D40 och lagt den där tusenlappen på en schysst glugg istället.

Håller med!
D40 är en utmärkt kamera, och skillnaden mot D60 är så himla liten. Ska man ha bättre än D40 tycker jag att man ska satsa på D80 istället.

Det tror jag också! Jag köpte en D40 i början på sommaren och jag är jättenöjd! Men jag längtar förvisso redan efter att uppgradera huset lite :D

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
681
Senast: Fetaost
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 222
Senast: Capybara
·
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 649
Senast: manda
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
297
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka