Dagens nagellack!

Jag kan meddela att med min livsföring håller nagelfolien i en vecka. Det är nu en vecka sedan jag satte på den, och den har börjat flisa sig i nagelkanten och har en grym utväxt vid nagelbanden. Vet att mina naglar växer abnormt mycket, så det är ju bara väntat.
573F6E5C-D5AB-48A6-B230-D1A3F4101F66.jpeg

Ändå nöjd, lätt att få till (och med träning säkerligen bättre), snabb cover up för trasiga slitna naglar. Tipset att måla liknande nagellack under för att maskera glipor är bra, men jag pallar inte riktigt. Men fint tips till andra.

Fick blodad tand och har beställt Lykos motsvarighet, tyvärr hade de inget jag gillade annat än rosa (jag vill ha naturell look, vilket bubbelgumsrosa knappast är, men ni fattar).
 
Det började enkelt med gult gellack (har för mig att det är indigos bananarama):
Gula.jpg


Men det höll ju ngn dag bara innan jag fick ombre-abstinens, så det blev essie blanc, depend 541 och isadoras knockoutpink:
Gulros42.jpg


Grannkatten ställde upp som bakgrund :p:
Gulrosa.jpg

Gulr0sa011.jpg


Kommer garanterat stämpla dem sen också :love: har alldeles för många stämpelplattor jag aldrig andvänt!
 
Tredje försöket med polygel (det bara släpper 😑) med Colorclubs Date with destiny (som jag har kladdat med. Är rejält ringrostig). Mina dumma naglar är alldeles för platta och breda för formarna så har fått förstärka fria kanten så de ser ännu bredare och plattare ut. Men övning ger förhoppningsvis färdighet!
30287503-129D-411A-9425-360859002518.jpeg
 
Hunnit med några olika sen sist... Stämplade lite blommor innan jag bytte färg:
Blommnaglar.jpg


Sen blev det Metal Manix Chameleon naglar, med obligatorisk random katt:
11111111.jpg


Sen blev det Indigos Cateye gellack Ave Ceasar! Man behöver en magnet för att samla glitterpartiklarna sådär innan man kör in dem i UV-lampan. Effekten blir precis som de där tigeröga-stenarna när man vickar på naglarna, hur coolt som helst!
111111.jpg


Och sen satte jag mig och pillade med vattendekaler igen, blev pappegojjor och djungel:
11111111111111.jpg
 
Mina naglar verkar stöta bort nagellack, både med och utan baslack så flagnar lacket efter ett par dagar, som om jag hade använt "peel off" baslack (vilket jag inte gör).

Vilket baslack rekommenderar ni för att få lacket att sitta kvar länge?
 
Själv lyckas jag alltid måla utanför XD, hemskt dålig på att måla naglarna. Därför kör jag alltid på genomskinligt med bara lite glitter i så det inte syns så väl om det blir kaus. :) Också perfekt om du liksom jag aldrig tvättar bort nagellacket när det börjat bli bortskavt utan det ser halvdant ut några veckor. :)
 
Mina naglar ser ut såhär just nu 😊 Polygel är nog ett av mina bästa köp för jag vill så gärna ha långa fina naglar men mina bara går av och jag har inte råd med professionell förlängning. Jag har mycket kvar innan det blir perfekt men jag är nöjd med dem och mår till och med lite bättre psykiskt av att ha långa naglar! Nagelbanden ser förjäkliga ut dock då jag är nagelbitare
 

Bifogade filer

  • 53C51326-40E7-4F14-BA0B-E41A32A64D7D.jpeg
    53C51326-40E7-4F14-BA0B-E41A32A64D7D.jpeg
    183,9 KB · Visningar: 101
Jag är faktiskt toknöjd med mina nagelfolie-försök. Nu är jag inne på fjärde omgången (på två paket) och har precis beställt fler.

Senaste halvåret har jag fått problem med nagelkvaliten, det är gamla stress-synder som växer ut. Skivar och djäklar sig som attan, men när jag lägger på folien får nagel vila och det går att ta nya tag. Lätta att dra av utan att det lämnar några rester och jag slipper kemikalier.

Jag som vill ha det lite naturellt, kör matt lack över. Tyvärr var de jag köpte från Lyko för smala för mina tumnaglar, så de får jag försöka bli av med på annat håll (gissningsvis systerdottern).

Det jag beställde var (Miss Sophies nu när jag vet att det funkar)
* Rose Babyboomer
* Nude Babyboomer
* Make Me Blush
 
Så, nu kan jag uppdatera från mina tidigare superstarka naglar som klarade allt till vad som ny sitter längst ut på fingret: fnasigt, skivande, sprucket fans :(

Gick över till nailwhitner och klarlack i två veckor men har sedan igår gått tillbaka till nagelfolie som håller ihop och skyddar nageln från att bära sig åt som ovan. Jag gillar faktiskt konceptet, tycker det känns smidigt och det går snabbare nu när jag provat ut vilka storlekar som ska gå på vilket finger. Varje stick-on delas till höger respektive vänsterfinger, så jag har till minst två omgångar per karta (och om jag är smart och köper samma färger i överlappande leveranser så har jag ännu fler).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
581
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 066
Senast: Sassy
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 029
Senast: lingonben
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
56 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp