Bukefalos 28 år!

Dagens positiva

Lingon

Trådstartare
Jag tänkte vi kunde ha en tråd där vi kunde dela med oss av dagens positiva när det gäller hästarna vi umgås med (egna, ridskolehästar eller medryttarhästar)!

Ni vet, ibland (oftast) när man åker från stallet så är man helt varm och lycklig och har haft ett härligt ridpass, skogstur eller mys i boxen. Man kanske lyckades med nåt man inte lyckats med innan, stort eller litet! Eller nåt annat, bara det är positivt och härligt!

Mitt dagens positiva var skogsturen jag red igår. Det var första gången på några veckor vi kunde rida till skogen för vägen dit har varit så otroligt isig. Men nu har det smält bort tillräckligt. Hästen var så glad!! Man riktigt kände att hon längde på stegen när vi svängde av mot skogen :-) Och jag hann dessutom rida efter jobbet i dagsljus! Hon gick med spetsade öron hela rundan och såg så glad ut :-) Det var en härlig skrittrunda på lång tygel och vi njöt nog lika mycket båda två!
 
Att min underbara häst är så himla snäll att åka med :love:
Min hästrädda sambo håller honom på kliniken utan problem och är bara så snäll:banana:
En väldigt taggad häst i vanliga fall som gärna nästan travar hela tiden när jag håller :grin:
Och att vi får öka i gångsättning under rehab efter skadan :up::bow:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 887
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flow nu när det gäller ridningen. Det är SÅ roligt, och som @Araminta skrev något som jag måste försöka ta...
Svar
0
· Visningar
423
Senast: cassiopeja
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 127
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 293
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp