Daghund som kissa i sÄngen

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare t-oka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 5 318
T

t-oka

Idag när jag kom hem från Läkarn så upptäckte jag en av hundarna sittandes i Gubbens ände o kissa. Jag blev så klart skit förbannad och chasade ner henne från sängen. Hon titta konstigt på mig och skämdes nog. (Löper) :mad:

Hur sjutton ska man få bort doften som har tagit "alla" madrasser i sängen ? Tvättar lakarn o täcke nu, men själva madrasserna ??? Dessutom så är våra madrasser helt nya !!!!

Hur skulle ni ha gjort i denna sits ?? Talade om för hundägaren va som hade hänt och hon hänvisa mig till nätet o söka där hur man skulle få bort doften och fläckarna. Men fläckarna kommer ju inte att försvinna liksom !!!! :crazy:

Kom med era tips och förslag !!!

Tacksam för all info och tips !! :(

Sv: Daghund som kissa i sÄngen

testa "lita på rosa" mot fläckarna.. och kanske vatten med citron i mot doften.. kan funka.

Ja på något vis måste ja få bort doften, aja bara o åka till affärn o köpa !!!:mad:

lycka till.. det e inte kul sånt >.< Annars.. hojta till i föräldraforumet.. urin som urin tänkte jag å de flesta barn kisseriar ju i sängen då och då.. dom kanske har ett bra tips!

Till lukten så är det bästa att ta och hälla på utspädd ättika, gärna så mycket att det rimmer igenom hela madrassen, och så kan du avsluta med att hälla på citronsaft utspädd med vatten.

Ättikan tar bort lukten så hunden kommer inte vilja kissa där igen, som de kan få för sig att göra annars när det luktar kiss.

Ja precis,

Ja något måste jag ju göra för att få bort doften, grrrrrrrrrr,

Gubben kommer bli galen när han kommer hem från jobbe liksom !!!!

pissoff fungerar bra, likaså vatten och bikarbonat. Gnugga och blöt ner ordentligt.

Min ena hund har pinkat i sängen rätt ofta men peppar,peppar så har det varken blivit bestående fläckar eller lukt.

TACK det lät som ett bra tips, de ska ja verkligen testa !!!

Ja man blir ledsen när dom VÄLJER just sängen !!!!

Urk !

Om du inte vill att det händer igen kanske du ska låta dörren till sovrummet vara stängd?

Lycka till med fläckborttagningen! Har tyvärr inga andra tips än de som redan blivit skrivna...

Är hunden sjuk på något sätt? Hundkiss brukar annars inte lukta speciellt mycket, om ens något.

Tänkte samma som gnist, både sängkisset och lukten kan ju tyda på att något är fel, så en veterinärkoll kanske hussen/matten borde göra?

Bäddmadrasser går att tvätta i maskin (om de är tillräckligt tunna för att gå in). Den tjocka kanske blir svårare.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 380
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
12 172
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar... 2
Svar
32
· Visningar
13 658
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Jag behöver verkligen hjälp och tips angående min hund!:confused: Jag kan inte hitta någonstans på nätet där folk berättar om sina...
Svar
15
· Visningar
5 512
Senast: Satis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025