orientalkatten

Trådstartare
Jag är lite sugen på att skaffa dagliljor av den större modellen.
Har sått solrosor som rådjuren betat av.
Dagliljor ska ju inte vara lika goda.
Är dom kinkiga att odla, finns det mer lättodlade sorter.

Håller med om kärnvapenkriget. :rofl: I alla fall när det gäller gamla sorten. Vi hade en organge som hade tagit över en hel rabatt. Vi städa ur förra året och skänkte massor till grannarna, men det mesta hamnade ändå i komposten. Har köpt några plantor i trädgårdhandlen senaste åren, dom verkar bra mycket kinkigare. Har inte sett någon avvikande färg på blomma i år, så tveksamt om dom ens lever längre. Men det kan bero på att dom blev överväxta av dom oranga.

Jag är lite sugen på att skaffa dagliljor av den större modellen.
Har sått solrosor som rådjuren betat av.
Dagliljor ska ju inte vara lika goda.
Är dom kinkiga att odla, finns det mer lättodlade sorter.

De behöver inte alls vara rådjurssäkra... mina fyrbenta trädgårdsmarodörer betar glatt av dem :cautious: Men ja, odlingsmässigt är de enkla och tål mycket misshandel.

Liknande trådar

Mat Jag äter ju mycket knäckebröd just nu. Det är väldigt gott, med både det ena och det andra på faktiskt. Har haft en period med... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
2 538
Senast: Bulldoozer
·
Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen... 2
Svar
28
· Visningar
1 003
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 271
Senast: Soapbubble
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade... 2
Svar
21
· Visningar
1 614
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka