Dags å kolla tänder!

G

Gargamella

Vart/till vem ska jag vända mig???
Kostar?
Väntetid?
Kollar de hur nuvarande bett ligger i munnen?

Snälla, igen, kan någon skicka pm om ni ej vill skriva ut namn här... :bow:
 
åker till en hästtandläkare kostar oss ca 1200:-
Väntetid,brukar vara en vecka-beror ju på hur vetrinären har de med tider och när man själv kan komma
 
Bor du i stockholmsområdet så är Fifi´s hästtandvård att rekommendera. Hon vet vad hon gör den tjejen och hon kommer hem till ditt stall. Gå in på hennes hemsida: www.tandis.org
 
Var bor du?

Här i Halland finns en bra kille i Halmstad, pm:a om du är intresserad. Han har alltid haft bra koll på våra hästar, jättenöjd!
 
Re: Verkligen inga fler förslag?

Fifi är superbra! Har sett henne "in action" och hon är verkligen jätteduktig! Hon vet nog allt om hästars tänder tror jag... www.tandis.org Kolla in på sidan i alla fall, där står allt om priser och dylikt.
 
vetrinär eller häst tandläkare.
men någon har säkert redan skrivit det ;)
 
Re: Verkligen inga fler förslag?

Jag rekommenderar å det starkaste att du anlitar en veterinär som är utbildad på tänder och inte ngn som är snabbutbildad i USA och som inte får sedera! Jag rekommenderar att du försöker få tag på veterinär Wadås. Han håller till på Ultuna men åker runt och behandlar hästar hemma i respektive stall + att han är utbildad av tandläkare Torbjörn Lundström, den ende som kan kalla sig för "hästtandläkare" här i Sverige!

Alternativt så borde det gå att kontakta Torbjörn direkt och be honom rekommendera ngn i Sthlms-området. Allvarligt, skulle du själv gå till en tandläkare som fått ett par måanders utbildning och som inte ens får ge bedövning?! :crazy:
 
Re: Verkligen inga fler förslag?

Det är bara veterinärer som FÅR sedera hästar. Fifi anlitar veterinär när hon behöver ge lugnande till en häst och hon kan nog mer om hästars tänder än de flesta veterinärer. Men det är upp till var och en vem man vill anlita. Det finns många oseriösa hästtandläkare men Fifi är inte en av dem!
 
Re: Verkligen inga fler förslag?

Vadås är INTE utbildad av Torbjörn. Han har gått en enkel helgkurs för honom. Det är otroligt lågt om han gör reklam av sig själv genom att påstå att han gått någon utbildning.
/absolut
 
Re: Tänder

Hmm... Jaha. Bor utåt Värmdö-landet. Har varit på Ultuna i andra ärenden och tvekar inte att åka dit. Är de W el L som håller till där? Men det verkar finnas olika åsikter om vem man bör anlita. Vill gärna höra fler!
 
Re: Verkligen inga fler förslag?

Hur får man tag på denne orbjörn Lundström då???
 
Re: Tänder

Jag har haft W i många (ca 8) år och han har INTE observerat karies som till slut höll på att ta livet av min häst! - Via bihåleinflammation, penicillinkurer och veterinärer som ville söva och ta hål i skallen - TL åtgärdade det hela på TVÅ enkla behandlingar!!
Åk till TL på Ultuna eller i Söderköping.
/P
 
Använder mig av Fifis Hästtandvård och är kanonnöjd med resultatet.:)
Hade dock lite otur och fick tiden ombokad två gånger med en väntetid på över två månader som följd.
Men jag kommer absolut vända mig till henne nästa gång!
 
Så det är alltså TL som är på Ultuna???
Ngn har sagt att W är där, men det stämmer alltså inte?
 
Nån som ver nåt om hur duktig/utbildad D.. Yo.. Shing är??
 
Re: Verkligen inga fler förslag?

Ok, jag har fått uppfattningen att han blivit utbildad av Torbjörn. Fel av mig isf. :crazy:

Att enbart veterinärer får sedera vet jag sedan tidigare, jag skulle i vilket fall som helst inte anlita en "tandläkare" som inte får lägga en bedövning när det gäller min egen mun. Utbildningen i USA ger jag inte mycket för, men det kan ju finnas duktiga personer trots det. Själv kommer jag iaf inte anlita ngn snabbutbildad sådan till mina hästar. :smirk:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
168
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
648
Senast: ginnies
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 117
Senast: Gabby_Ossi
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 624
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp