Den siarlösa ulvleken

Jag tycker att du (och bollen__ också så klart!) gjorde det jättebra! :)

Men med det sagt så förstår också absolut pressen i att känna att man måste göra rätt :)

Vet inte om det hjälper, men det finns många LLs som gjort fel genom åren. Jag själv har tex råkat ge ut namnet på en ulv (... som inte var det minsta misstänkt... i alla fall inte innan det...) till ängeln en gång. Fanns inte en chans i världen att ta tillbaka eller rädda upp den situationen :rofl: :banghead:

Skönt att höra att det iallafall inte är på liv och död om man gör fel. :)
 
Men jag tänker också att om vi är två LL som båda räknar galet och kickar ut fel roll så kan det ju bli lite mer spännande :rofl: Får väl se till att vi inte kickar ut nån med noll röster bara för då börjar nog alla undra :laugh:
 
Var i allafall kul att vara LL och gör det gärna igen men ihop med någon som är lite mer erfaren på att lägga upp lekarna och vara bollplank så man inte rör ihop det med dolda röster och sånt. Dessutom har jag oftast inte möjlighet att vara inne på buke på dagtid så behöver någon som tar uppdateringarna på förmiddagarna. Men jag gillar att skriva och hitta på teman så den biten passar mig.
Vi borde vara LL ihop. Jag är ju värdelös på teman och kör temalöst :(
 
Tycker det blev för svårt med så lite info faktiskt. Jag visste ju att q var ulv och att jag skulle dö idag. Sen fattade jag att Niyama var ulv när hon inte ville förstå att jag var en desperat god. Sånt brukar en god Niyama fatta. Sen trodde jag nog att Gabby var ulv 🙀😩och Lobeli och Harry.
Förlåt för att jag spelade så extremt dåligt men jag tappade verkligen lusten när det blev så svårt

Jag tyckte ju att jag hade fått så bra koll när jag kopplade ihop dig och Kilauea och Niyama, hade det varit någon som jagade efter mig hade jag nog också blivit lite uppgiven faktiskt 😬
 
Det där låter som en en twist de evil twister sisters skullle kunna koka ihop O_o
@Madalitso och @Derring-Do
Inte på minst ett år så ni hinner glömma detta och kan bli förvirrade över vad som händer vid lyncherna (får lägga in typ 3 dolda röster sår det inte blir för uppenbart för snabbt också) :D;)

Sen har jag redan 2 (och kanske en 3je) lekar på lut, så den får läggas i högen med potentiella framtida saker :)
 
Jag tycker att du (och bollen__ också så klart!) gjorde det jättebra! :)

Men med det sagt så förstår också absolut pressen i att känna att man måste göra rätt :)

Vet inte om det hjälper, men det finns många LLs som gjort fel genom åren. Jag själv har tex råkat ge ut namnet på en ulv (... som inte var det minsta misstänkt... i alla fall inte innan det...) till ängeln en gång. Fanns inte en chans i världen att ta tillbaka eller rädda upp den situationen :rofl: :banghead:
T.o.m. @Myrten och @Artline gjorde något liknande för flera år sedan då de trodde de var i deras konversation men jag fick hojta till att de inte var det. Fick vetskap om en ond roll kommer dock inte ihåg om den var i lyan eller utanför men oavsett vilket hade det stor påverkan på leken
Så det händer de bästa 😅
Jag erbjöd mig att få typ prästskap på det hela (som en bikt ) men kompensation utgick också till onda plus att jag inte fick teoria om den jag visste var ond (fair tyckte jag)
 
Visserligen vann onda nu men det kändes inte självklart, hade kunnat gå utför väldigt snabbt på slutet. Så känns som leken visar att visst, mer info än detta men behöver nog begränsas betydligt mer än det gjort i de flesta lekar nu på slutet.
Man kan ju ha annan info än just siare. :)

Annars tror jag att några liknande lekar kan vara nyttigt. Noterade från sidan att vissa till stor del hellre letade andra att luta sig mot än att gräva och komma med egna teorier. Kanske är det vi har ”tappat det” lite, om vi lägger mer krut på att leta goda roller än beteenden/röstningar som kan tyda på en ulv?
 
Apropå att göra fel så var det bara ett knapptryck från att nattDL uppdateringen kom 2 minuter före DL.. Jag var HELT säker på att NattDL var 9.30 och att jag var seeeeen igen så jag snabbade mig som tusan. Tyckte det var konstigt att inte Q ropat på mig :rofl: så började kolla och såg att @Islandshästryttare hade skrivit 10.00. Puh tänkte jag. Och uppdaterade sedan 25 minuter senare för att jag fastnade i jobbet :banghead:
 
T.o.m. @Myrten och @Artline gjorde något liknande för flera år sedan då de trodde de var i deras konversation men jag fick hojta till att de inte var det. Fick vetskap om en ond roll kommer dock inte ihåg om den var i lyan eller utanför men oavsett vilket hade det stor påverkan på leken
Så det händer de bästa 😅
Jag erbjöd mig att få typ prästskap på det hela (som en bikt ) men kompensation utgick också till onda plus att jag inte fick teoria om den jag visste var ond (fair tyckte jag)
Jag tror alla LL någon gång klantat sig.

Om jag minns rätt så var det Klara utanför lyan och vi löste det genom att göra dig till "präst" men du blev nog så stressad av det så det slutade med att du blev lynchad istället. Vem vet hur utfallet hade blivit om du hållt dig vid liv ett dygn till.
 
Tycker det var kul men svårt, och leken hade ju kunnat bli ganska lång 😂. Hade varit intressant med sior i leken men att man inte fick rösta på den, eller nåt 😅
Jag har haft "sior" där man fått välja tre och sen fått svaret om en, men inte vem typ an gissar om niyama, Q och BSF och får svaret röstfiflare. Inte så mycket till ledtråd men ibland kan det ge jackpot. Man kan ju välja att ha 2 också - det ger lite säkrare svar.


Att sia någon och inte få rösta på personen käns lite grymt tycker jag.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 396
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 006
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 911
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 726
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp