Dags att byta hjälm?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare AnnaBW
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 391
A

AnnaBW

Hästen fick lite vårkänslor här om dagen när jag red barbacka på halt fleecetäcke med hackamore, således voltade jag över halsen på henne och landade stilfullt på huvudet - två gånger :angel:
Har både hört och läst att man ska byta hjälm efter avramling, ja, tom efter att man tappat den i golvet (slänger alltid runt med min hjälm på stallgolvet..) - vad säger experterna; är det dags för ny störtkruka?

Sv: Dags att byta hjälm?

Ja det är dags att byta. Man ska även byta hjälm om den är äldre än 5 år

Jag köper ny hjälm så fort det finns lite skräp på den efter avramling, även om jag inte direkt kände att jag slog i huvudet hårt.

Har heller aldrig en hjälm längre än 4-5 år, även om jag inte ramlat av.

Japp, dags för ny.
Och dags att du börjar behandla din kära (nya) livvakt (aka störtkruka) med lite mer respekt, alltså hantera den varsamt och släng inte omkring den ;)

misstänkte ju detta..blir dressyrande inom ridhusets fyra väggar tills lönen kommer!

Fast ÄR hjälmen trasig håller den ju knappast för att ta ett slag i ridhusbotten heller? :confused:

Lite OT kanske men att rida barbacka med fleecetäcke är lite som att be om en olycka för fleecen blir ju så statisk. En stallkamrat gjorde det och blev avskickad så det rök om det efter att hästen fick en stöt av den statiska elektriciteten. :(

Nja, tanten brukar inte bry sig om att det blir statisk faktiskt, tror mest det var vårkänslor :D

Liknande trådar

I
Träning I somras var jag ute och kollade på D-ponnyer....Alla var bra, men det var bara en som jag kände *wow*:love:. Hon var väll den som...
Svar
11
· Visningar
1 421
Senast: Imail
·
K
Träning Jag har tidigare skrivit här på buke om min hingstiga valack som är otroligt dominant. Vi är nästan identiska till personligheterna (vet... 2
Svar
20
· Visningar
2 444
Senast: Equiform
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka