Dags för flughuva!

Guldaskig

Trådstartare
Nu vill jag ha tips på bra flughuvor inför sommarens invation av insekter! Ser helst att huvan har öron :)

Sv: Dags för flughuva!

Skaffade mig horseware luvor här om dagen till mina:)Rätt så stora öron på dom så på varmblodet sitter den perfa men på araben med mini öron ser det lite kul ut...
snyggisar-024_145501996.jpg

Har köpt billiga från H*öks för ca 150 spänn tror jag. Har haft några stycken som jag köpte för två år sen och de har inte gått sönder eller ramlat av, liknande modell som den i tidigare inlägg.

Flughuvor finns ju i mängder av varianter beroende på hur mycket som ska täckas. Vad är det din häst behöver skydd för dvs hur mycket ska täckas?

Jag har alltid använt Bucas buzzoff-huvorna, har säkert fem sex stycken till min enda häst här hemma :angel: Men tyvärr tycker jag deras storlekar har blivit knasiga senaste 2 åren, de gamla huvorna sitter mycket bättre än de jag köpte i fjol eller året innan. Men det beror ju på häst såklart. Min arabkorsning kanske inte är standard ;) Ska rota fram de gamla och tvätta, de håller verkligen bra, skyddar bra och hästarna får inget skav :love:

Hööks för 129kr med öron. Oslagbar! Passar min hästs huvud perfekt! Hållbarheten är väl sådär men för det priset så. Jag brukar förbruka 2st på en sommarsäsong!

Den var blå/beige förut. I år är den vit/grå!

Dessutom är det hål för luggen! Perfekt för min häst som har så jäklans massa man och lugg så den inte behöver ligga under i ögonen på honom!!

Jag fick med en huva till araben som ja... Första natten plockade han av sig den och sedan har han haft en egen åsikt om den ska sitta

Så nu har han fått låna fjordingens huva utan öron.
Fjordingen har en sån huva som Seabaz namner och den är jag verkligen jättenöjd med.

Nu har jag köpt en sån från Hööks för 129 kronor. Gräsligt ful men den fyller säkert sin funktion!

231072_10150243669932317_666382316_9107109_1097189_n.jpg

Hästen kan få börja ha den men om jag ska sitta ute och grilla sent någon kväll då går jag fasen och snor den :D

Liknande trådar

Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: hamilton1
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
291
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
141
Senast: NilHe
·
Kropp & Själ I sommar verkar jag bli ensam med semester här hemma. Jag har egentligen inga problem med att vara hemma, har hur många projekt som...
Svar
18
· Visningar
652
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka