Dags för flughuva!

Sv: Dags för flughuva!

Jag tycker Bucas huvorna är extremt stora i storleken

Och just det gör dem så ruskigt bra, enligt mig. :D Min häst är svår som satan att hitta flugluva till annars (alla är antingen för smala runt huvudet, eller har för små öron :crazy: ) men Bucas sitter super. Även min andra häst som hade extremt små öron istället ( :p ) kunde ha dem, det var bara att ta en mindre storlek till henne än vad hon brukade ha (hon var också allmänt nättare i huvudet).

Men ja, jag tycker Bucas slår det mesta med hästlängder. De är inte ens dyra, och jag tycker man får väldigt mycket för pengarna. De sitter bra, skaver inte, håller länge... Den jag har nu är nog inne på sitt 6:e år.

finns ingen storlek som passar cob är gigantisk och även ponny är för stor.

Alla mina hästar där hemma har har Bucas flughuvor och passar perfekt , så jag är super nöjd!!:)
Då ska nämnas att min ponny har cob i all sin utrusning och även Bucas flughuva och den sitter som en smäck!!:D:D:)

Så jag kan inte hålla med dig där ..

När ni säger Bucas, är det den här ni menar då?

resize.asp

Inte hundra om det är den ,svårt att säga på bild, tycker min sitter lite mer inpå hästen, den går även lite längre ner. Ser ut att ha samma färg, min är vit med blått undertill..!!:)

När ni säger Bucas, är det den här ni menar då?

resize.asp

Den huvan tycker jag är liten i storlekarna, och finns ju ända ner i xxs. För visst är det en Buzz Off?
Min shettis har xs i den och hon har shettis i storlek i vanliga fall.

Annars är det helt klart en av mina favorit-huvor, men har aldrig upplevt den som stor...

Knapplån

Flughuvor kommer alltid vara en kapitel för sig. Huvan som inte passade på araben har fjordingen numera fått ärva.
Det här är resultatet:

000_92956902.jpg

Köpte denna huva från H**ks ifjol och den är suverän! Hästen tog bara av sig den 1gång och den är hel än. Kostar under 200kr och jag rekommenderar den verkligen. Dock blev den smutsig lätt men är enkel att bara skölja av så är den som ny. :idea:

Den där passade inte alls på min häst, och då är han ändå inte -så- jäkla grov. Den satt så tajt över ögonen att det var ögoninfektions varning på det. :crazy: Tyvärr!

Det verkar ju super till hästar med mycket man :)Hur är dom i storlekarna? Är det M som gäller om man har cob i vanliga fall tror du?

Det verkar ju super till hästar med mycket man :)Hur är dom i storlekarna? Är det M som gäller om man har cob i vanliga fall tror du?

Jag har Large till min connemara med väldigt brett huvud, drar Full i grimmor och träns.

Så Medium borde ju passa din kanske?

Överhuvud taget har jag blivit varnad av veterinärer inklusive s-holm, gällande ögonhuvor som är för mjuka i tyget. det är mycket lättare att de får ögon skador av en sådan, än en som är hårdare i materialet och står ut betydligt mer (och hårdare) från hästen och från ögonen.
ögonskador pga flughuva är tyvärr inte alltför ovanligt, det är oerhört noga med hur huvan sitter och är sydd. Tror inte alla är medvetna om detta.

kl, jag har köpt en flugluva från hansbo ^_^ med öron och nosdel, men pollan tog av det efter 5 min i hagen :( och när hon fått på sig den igen så gick den av snabbt igen :(.. tror inte att hon tycker om öronen, och nosdelen frustar hon mycket för och kliar på, suck... får nog återgå till fly weil och löst nät till mulen :(, finns det annars en luva med uv filter, utan öron och som inte har ressår vid nos delen?

Liknande trådar

Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: hamilton1
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
291
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
141
Senast: NilHe
·
Kropp & Själ I sommar verkar jag bli ensam med semester här hemma. Jag har egentligen inga problem med att vara hemma, har hur många projekt som...
Svar
18
· Visningar
652
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka