dags för nya ridskor + shortchaps. Vilka??

panzy

Trådstartare
har fått inse att mina skor och shortchaps helt enkelt inte håller att rida i längre (inte ens för hemma-skogsridning :angel: )

Men har verkligen ingen aning vad och var jag ska handla. Tips sökes om bra prisvärda affärer/märken. Prisgränsen ligger på ungefär 1500:- totalt, vill ha bra grejer som håller ett par år, men mer pengar kan inte läggas för tillfället.

Ska antagligen till göteborg horseshow så hade vart passande om det gick att få tag på där. Annars så de vanligast kedjorna? Hur är kvaliteten på h**ks skor/shortchaps??

Sv: dags för nya ridskor + shortchaps. Vilka??

jag har ett par CRW Epson jodphurs, som är inne på sitt tredje år nu - är jättenöjd med dom! :D sen så har jag Jacson leggings (i tyg/canvas) samt Jacson lyxleggings (i skinn) o dom e jag också supernöjd med! :banana:

Vart har du hittat jacson leggingsen helt i skinn? Har letat som en galning efter dem.

TS: Skippa MHs shortchaps. De ser riktigt snygga ut och är så ett tag också, men efter ett halvår började mina rasa totalt och nu vågar jag inte ens använda dem i skogen längre för att de är så fula...:angel:

Jacson lyxleggings (helt i skinn) är tyvärr en utgående modell. Min hittade jag på en internetsida (vet inte om man får skriva vilken, skika PM om du vill veta:)) efter att ha letat länge.

Håller med om MH chapsen, mina var oxå snygga det första halvårat men började sedan "flagna":confused:

Graninge har shortchaps för under 1000.-. Vet dock inte hur hållbara de är.
Tips - prova ut ett par som verkligen passar och kolla sedan radannonser / auktionssiter där man kan få ett par "lyx" till budgetpris!

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 687
Senast: Ajda
·
Utrustning Okej, nu är det så att jag har blivit rejält trött på att bli blöt om fötterna varje gång det regnat:crazy: Så nu är det dags att...
Svar
0
· Visningar
840
Senast: Dolly
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 031
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Akvarietråden V
  • Kattmat i mousse-form