Bukefalos 28 år!

Dags igen att förnya markiserna.

indian-charlie

Trådstartare
Jaha, då var det dags igen :angel: Jag är knäpp men jag måste ha matchande markiser till mitt hus.

För många år sedan så var markiserna gula eftersom huset var gult :D
Sedan målade jag huset i rönnbärsrött och då blev det grön-vita markiser :idea:

Nu har jag varit och köpt ny markisväv för att skifta till svarta markiser :love: huset är nämligen numera svart med vit snickarglädje och mörkgröna fönster/dörrar.

Finns det fler knäppgökar som förändrar sina markiser eller är jag själv om detta påfund? ;)
 
Sv: Dags igen att förnya markiserna.

Vad katten funderar du på detta just NU för? Det är ju fredag ju, och det finns "viktigare" trådar! :angel: ;)

Skämt åsido, vi har en helvetes granskog som hittills onödiggjort någon form av markiser. Kan den möjligen förintas så skall det nog bli nån form av solskydd. Gult hus med vita knutar och engelskt röda fönsterbågar + rött plåttak, så det blir nog röd-vita markiser.

Klart man måste ha lite koll ...
 
Sv: Dags igen att förnya markiserna.

Jag är nog snarare förvånad över ditt frekventa husfärgsbyte än att du matchar markiserna!!

Vi målade huset förra sommaren och tänkte lämna in markiserna på tygbyte... Huset är falurött, så det lär väl säkert bli röd-vita markiser. :)
 
Sv: Dags igen att förnya markiserna.

Vi rev ner våra markiser förra året när huset målades om. De är inte uppsatta än eftersom tyget var så tråkigt och skitigt efter alla år. Skulle redan förra året köpt nytt tyg till dom men eftersom sommaren regnade bort så fanns det inget behov. Fast nu saknar jag dom. Får ta mig i kragen och shoppa lite nytt tyg och sätta dit.

Vårt hus är ljusgult, vita knutar och ljusgrått fönsterfoder.
Vad tror ni om blåa markiser? Dörrarna är blåmålade.
 
Sv: Dags igen att förnya markiserna.

Då kommer jag med två frågor...Vår nuvarande markis är JÄTTESMUTSIG och skulle behöva rengöras ordentligt, ( tror knappt den förra husägaren har brytt sig om det.) Var inne på Beckers och köpte ett medel som bl a är till för att rengöra markiserna. Någon som har testat och vet om det blir bra resultat?
Sen om man hellre skulle vilja byta ut bara själva tyget, vad kostar det då c a?
 
Sv: Dags igen att förnya markiserna.

Jag brukar ge runt 80-130 kr/m för markisväv beroende på bredden.

För att byta tyg på mina två denna gången så gick det på 260 kr. :D

Jag vill gärna tipsa om att spara bitar som blir över eftersom jag tycker det är oslagbart när man lagar hästtäcken :idea:
 
Sv: Dags igen att förnya markiserna.

Oj, det var ju inte farligt!!:d För jag hörde nåt idag om att en markis kan kosta över 11000 kr, fast då ingår ju iofs allt annat till också....Men vi har ju redan alla "tillbehör" och skulle i såfall bara vilja byta ut tyget.
 
Sv: Dags igen att förnya markiserna.

Jag är nog snarare förvånad över ditt frekventa husfärgsbyte än att du matchar markiserna!!

Vi målade huset förra sommaren och tänkte lämna in markiserna på tygbyte... Huset är falurött, så det lär väl säkert bli röd-vita markiser. :)

Njae.. jag köpte huset 1996 och då var det i behov av ommålning, sedan så målade jag om det 2006-2007. Tycker det är kul att förvandla huset när man ändå ska måla. ;)

Polkagrismarkiser är gulligt :)
 
Sv: Dags igen att förnya markiserna.

Oj, det var ju inte farligt!!:d För jag hörde nåt idag om att en markis kan kosta över 11000 kr, fast då ingår ju iofs allt annat till också....Men vi har ju redan alla "tillbehör" och skulle i såfall bara vilja byta ut tyget.


Det är kanonenkelt.. skruva bara isär själva markisen, dra ut tyget och klipp/sy det nya efter att du använt det gamla som mall.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp