Bukefalos 28 år!

dålig av fodret?

M

melkutt

Hunden har på senaste tiden haft tre analsäcksinflamationer, eksem mellan trampdynorna och öroninflamation. Märkte idag att det börjar lukta "skit" om honom igen och han har även fått en hemsk andedräkt!

Det här började strax efter vi bytte foder, han får nu royal canin dietfoder som vi köper hos veterinären. Påpekade det för veterinären men han sa att det absolut inte berodde på fodret..

Någon här inne som varit med om något liknande?
 
Sv: dålig av fodret?

Av min ringa erfarenhet och hört av andra så reagerar många på RC vet ej dock inget om dietfodret.
 
Sv: dålig av fodret?

började det i samband med foderbyte sa tycker jag defenitivt ni ska byta igen! varför bytte ni foder i första hand? var det av en medicinsk anledning eller bara för variation?
 
Sv: dålig av fodret?

började det i samband med foderbyte sa tycker jag defenitivt ni ska byta igen! varför bytte ni foder i första hand? var det av en medicinsk anledning eller bara för variation?
Instämmer i frågeställningen.
Skulle dessutom aldrig lita på en veterinär som rekommenderar foder som denne får provision för att sälja.
 
Sv: dålig av fodret?

Problem pga fodret är inte alls omöjligt, men jag skulle även få den hunden undersökt i halsen. Just halsinfektion känns inte allt för avlägset med tanke på taskig andedräkt, kliande, analsäcksinflammation mm.
 
Sv: dålig av fodret?

Det är ju tämligen typiska symptom vid foderallergi. Så började det vid foderbytet, byt igen.

Jag skule byta vet med.. Inget fel i att de rek foder, men de måste kunna vara ödmjuka nog och se när ett foder inte fungerar med.
 
Sv: dålig av fodret?

Har bokat tid hos en annan veterinär, hoppas han/hon är bättre.

Vi bytte till diet foder för att han var överviktig, har gått ner över 10 kg. Vi har nu gått tillbaka till Hills, som han fick förut.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min engelska staffe/amerikanska bulldog blev i höstas akut sjuk. Spydde flera gånger om dagen och slutade äta. Man hörde hur magen pep...
Svar
9
· Visningar
1 249
Senast: zelma123
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 440
Senast: Calmiche
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 088
Senast: Sel
·
Hundhälsa Har tänkt byta foder till min chihuahua tik på 9 år. Hon har alltid ätit royal canin torrfoder, men jag misstänker att det på senare tid...
Svar
9
· Visningar
978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp