Bukefalos 28 år!

Dålig i magen

Sv: Dålig i magen

Det är nog så att diarre oavsett orsak gör att näringsämnen i tarmen tas upp sämre än vanligt. Men det du hörde av din vet att diarre aldrig är ett tecken på magsår stämmer inte med det jag läst - många listar diarre som ett symptom på magsår, även om apritlöshet och avmagring pga det (och sekundärt diarre) tycks vara vanligare.

Kanske är det i första hand tarmsåren som ger diarre. Jag har funderat mycket över det här pga min ponnys taskiga mage men hennes aptit är det sannerligen inget fel på och inte är hon då mager:)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 978
Senast: Bee
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 642
Senast: Tofs
·
Hundhälsa Hej, Jag behöver råd angående min border collie som har världens känsligaste mage 😭 Han är 5 år, och har ibland fått riktigt dålig...
Svar
6
· Visningar
1 505
Senast: Dopy
·
Relationer Vill bara berätta ang detta ensam när man bor på äldreboende, där jag jobbar är det flera med många barn/barnbarn men inga kommer och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 785
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp