• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare knahlbom
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 853
K

knahlbom

Hej!
Jag har en unghäst efter Dammen alltså hoppstammad. Men nu har jag sett att han faktiskt rör sig riktigt trevligt och har börjat fundera på om han kanske skulle kunna ha en karriär som dressyrhäst. Är det någon som har någon erfarenhet och kan tala om hur hästar efter Dammen klarat sig på dressyrarenorna?/Karina

Sv: Dammen

Vet inget om Dammen, men det klart att det kan bli dressyrhäst! De flesta bra hopphästar är ju bra på dressyr oxå antar jag! Jag skulle inte hänga upp mig på stammen alls.Jag har en shire som ska bli dressyrhäst!!

Sv: Dammen

Hej!
Jag har en unghäst efter Dammen alltså hoppstammad. Men nu har jag sett att han faktiskt rör sig riktigt trevligt och har börjat fundera på om han kanske skulle kunna ha en karriär som dressyrhäst. Är det någon som har någon erfarenhet och kan tala om hur hästar efter Dammen klarat sig på dressyrarenorna?/Karina

Hade ett sto efter Dammen som jag tyvärr fick ta bort förra året. Hon va tävlad till msv hopp när jag köpte henne. När hon kom till mig vart det mest dressyr och hon kom så långt som till placering i LA 4. Hon hade kunnat gå mycket längre än så.

Så tävla dressyr du det tycker jag du gör rätt i:) och lycka till!!

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 479
Senast: Kajsalisa
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 115
Senast: Freazer
·
Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
9
· Visningar
731
Senast: Masse
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 979
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka