Dammsugare

Calvaro

Trådstartare
Är det någon som har en dammsugare till hästen?
Hur tycker ni det funkar? Tar det lång tid för hästen att vänja sig? Hur funkar den på riktigt leriga hästar och vid pälsfällning? Märke? Pris?
*Blir alltid sugen på en så här års*

Sv: Dammsugare

Har haft min Alfa Laval dammsugare till häst sen 1981 - och denna förträffliga saken är i bruk VARENDA DAG. Fortfarande lika hel och fräsch. Dammsugaren har en 3 m lång slang och det är 2 olika munnstycken till den; en sånn där "knottrig" som lössnar lera och grovt skit och en "kardask" som gör pälsen vacker.

Jag har lite astma - så för mig är dammsugaren ett absolut måste. Hästarna älskar den för dom får också härlig massage på kuppen.

Sv: Dammsugare

Festligt. Jag har precis satt in en begagnad centraldammsugare i sadelkammaren. Vi har bytt vår eftersom den hade för liten effekt för att fixa alla tre planen i huset. Så nu sitter den gamla i sadelkammaren, och man har ett uttag i stallet för slangen. Borde ju bli perfekt med en sådan för då sitter ju själva maskinen en bit bort och det blir mindre oljud plus att med en centraldammsugare far ju skiten ut istället för genom något (ofta dåligt) filter..??? Har dock inte fått fart på det hela än, saknar någon koppling osv men jag gissar ett en beg. centraldammsugare är smartare än att köpa en annan "vanlig" dammsugare. Många som sattes in i hus tidigare var för dålig sugeffekt för att fixa ett stort hus men ett stall med bara en våning funkar ju förståss, så det borde gå att få tag i. Ska försöka få igång det snart så jag vet mer...

Liknande trådar

Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
463
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
775
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 448
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
764
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka