Amha

Trådstartare
Kunde inte bestämma mig var jag skulle lägga denna.

Jag har dragit igång en damm för första gången i mitt liv. Jag kan typ inget. I dammen bor en sköldpadda just nu. Iom att det är ett nytt projekt har jag en del frågor och funderingar så nu hoppas jag på att hitta mer damm-folk här.

Börjar med några frågor:

Hur lägger man bäst slangarna till filtret? Sköldpaddor är ju rätt bökiga djur tyvärr. De flyttar på allt.

Kommer behöva ett fläskigare filter och när man läser pratar folk om förfilter osv. Behöver man ha förfilter i en damm på 500 liter? Har inte plats för mycket mer just nu och det känns lite overkill med ett sådant när dammfilterna är gjorda för åtminstone 3000 liter. Det kommer ju vara rätt bra drag i det ändå alltså.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Min moster har en damm (eller snarare hennes gubbe då) på 2000 liter. Där bor 16 st guldfiskar i olika storlekar
Har ingen aning om vad det är för filter mm
Fiskarna övervintrar i dammen eftersom den inte bottenfryser. De lägger frigolit skivor över då
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 277
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 645
Senast: ako
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
596
Senast: cassiopeja
·
Relationer Fundering efter att ha läst i en dagbokstråd och att en kollega frågade mig om jag menade det jag sa positivt. Vi människor...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 588
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp