Damn you autocorrect!

A7FE8686-0C28-4EBE-8912-331B16195456.jpeg
 
Skrev i en annan tråd:
”Jag har sett brandsläckare för 400-500 kr. Det kanske var klubbpresidenten på Clas Ohlson …”

*klubbpris

:cautious:
 
Häromdagen när jag skrev i en teamschatt och inkluderade ordet "teams" ändrade teams ordet till "trams". Helt ok.

Idag hade en kollega skrivit protokoll från ett möte. Vet inte riktigt vad det var meningen att det skulle stå, men autocorrect tyckte att "terrängritt" var ett mer passande ord. Eftersom vi på ett möte igår kom att prata om hästar och ridning (hon är inte alls intresserad själv) tyckte jag att det var ett sympatiskt ordval så här på fredagseftermiddagen. Men kanske hade inte kunden/mottagaren av protokollet tyckt samma sak?
 
Svarade i tråden om täcken (för människor).
Skrev ”Tror det säljs som sommartäcke …”

Autocorrect: Aha! ”Sommardäcken”
 
”Vaknade med notbilder huvet …”

:confused:

Autocorrect är ju för hjälpsam ibland. Inga notbilder i mitt huve, *ont i huvet.
 
Skrev ett iMessage: ”Suck. Facebook hade spärrat kontot pga att drygar en okänd webbläsare”

Drygar? :confused:
*det var
 
Autocorrect: ”Det Stäringe blodgrupp ...”

Det jag skrev var ”det står inte blodgrupp ...”

Vad sjutton är Stäringe? Måste googla 🤔
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
388
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 491
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 976
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 773
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp