Dan rider & Race safe

Mazarinen

Trådstartare
Hur är dessa säkerhetsvästar i storlekarna?

Dvs. är dom stora eller små i storlekarna.

Jag sitter här och ska skicka iväg en beställning, men börjar fundera lite på vilken storlek jag ska ha.

Och sist, så kör vi en liten jämförelse:

Ni som har dessa säkerhetsvästar, kom med + och - :)

Sv: Dan rider & Race safe

Jag köpte en Race Safe på Skandinavium. Älskar den, jätteskön :) Jag är 170cm lång och väger 60kg. Jag har en "barn XL extra long" men kunde också ha "vuxen small extra kort". Vuxenmodellen var vidare men pga snörningen går dom ju att förändra väldigt mycket. Men den fanns inte i svart så då tog jag barn-storleken istället.

Jag är runt 165cm och väger omkring 50kg.
Jag har en svart Racesafe, barn XL extra long. Den passar perfekt har haft den ca.3mån och älskar den!:love:

Jag är 160, väger runt 45 kg. Har en Racesafe XL barn, som är lagom, ngt ngt lite för stor kanske, iaf om jag bara har T-shirt under. Men det går ju att justera storleken väldigt mkt iom snörningen på sidan+att den är så anpassningsbar att den sitter bra hur elr hur :love:
Tycker dom är rätt normala i storlekarna, kanske ngt stora.

Kan knappt se några minus med min Racesafe, skulle vara priset isf :crazy: Men den är faktiskt värd det, absolut! Den har ju allt:
-Skön
-Säker
-Snygg
:love:

gaah jag har panik. Jag ska tävla i helgen, och har verkligen tröttnat så in i bengen på den burken (ehum ursäkta säkerhetsväst ska det föreställa som jag har nu) Jag tänkte ju beställa en dan rider igår, men den är slut på lager överallt :eek: skulle vara så bekvämt att beställa en race safe som finns på lager på några ställen, men den är ju så dyr. I för sej sa ett butiksbiträde att dom slutat sälja dan rider västarna, pga. att dom inte höll för någonting, nu har jag ju då inte tänkt åka av, men dom går tydligen sönder jättelätt, och då känns det som att dom kanske gör mer skada än nytta. :crazy:

Har en blå Racesafe Vuxen Medium och är 177 cm och väger omkring 75-80 kg.

Storlekarna är väldigt stora eftersom du har snörning på sidorna och kan snöra åt där det behövs (perfekt för mej som har lite större byst)
Min är liiite för stor, skulle nog köpt en Small, men medium funkar mkt bra och jag är VÄLDIGT nöjd med den, den är suuuuuuper skön!:D

okej, vilken tur att jag inte beställt en medium då, för den skulle bli gigantisk på mej. haha men det var det jag började misstänka i måndags då jag red på ett ställe där det är säkerhetsväst tvång vid hoppning och jag fick låna en i storlek M. den kändes gigantisk (det var ingen race safe) Men då provade jag även en i storlek Children Large, som var något för liten, men frågan är om man skulle ta en i storlek children xl då.

Haha ja jag gör allt för att få ner priset med några hundralappar :angel:

Nu ska måttbandet fram :p

Jag ska köpa en Children XL Long, och jag är 173 och väger 60 kg.

Small är alldeles för stor på mig!

Jag har nu en Tipperary Children - Medium om det kan hjälpa... ;)

Diana

Måtten som anges i storleksguider, är det minimum måtten? jag tänker på det här med snörningen i sidorna.

Det är dom här jäkla Boobsen som ställer till det hela. annars ska jag ha Storlek Children Xl :mad:

Jag har inte uppleft att bröstens storlek förändrar vilken storlek man behöver. Som sagt med hjälp av sörningen kan du öppna upp lite vid bysten och sen dra åt över magen. Fast jag har inga jätte-bröst heller (B)

Men oj vad smart jag är idag, glöm frågan om det var minimum måttet som angavs i storlekstabellerna på Race safen. kom på att det står både minimum och maximum måtten på den listan.

Däremot ska jag fråga hur måtten är angivna i storlekstabellen på Dan ridern. för där står det nämligen bara ett mått för bröstmått, midjemått och över axeln mått.

Är det minimum mått eller maximummåttet som står utskrivet.

Sedan vad är bäst? För stor säkerhetsväst eller för liten säkerhetsväst. endast en fråga av ren nyfikenhet :p Då jag inte riktigt får till det med Dan rider västarna, den ena storleken är för kort, och den andra storleken är för lång.

Sedan vad är bäst? För stor säkerhetsväst eller för liten säkerhetsväst. endast en fråga av ren nyfikenhet :p Då jag inte riktigt får till det med Dan rider västarna, den ena storleken är för kort, och den andra storleken är för lång.

Skulle nog ta den korta - en för lång väst slår i sadeln när du rider.

Själv är jag som de flesta andra kär i min Race Safe. Tror jag har Child XL, kan dubbelchecka imorron. Men måste ta mig i kragen och justera snörningen ordetligt en gång för alla. Just nu sitter den snett då ena rosetten gick upp...:crazy::angel:

okej

Haha, fast jag är en riktig snålis, och jag kom på att jag inte har lust att lägga 2000-2500kr på en säkerhetsväst, när jag kan ge 1100kr för en annan som fungerar likadant.

Så nu ska jag beställa en Dan rider. Men storlekarna är så himla konstiga

Senast ändrad:

haha jo jag vet det. jag är så irriterad på mej själv. jag gick och snegglade på västarna i den montern där du köpte din. men jag brydde mej aldrig ens om att gå och kolla priset, då dom aldrig brukar kosta under 2000kr

vet inte om dom är stora eller små i storleken, kanske ngt stora..? (haha, har ingen aning :p)

jag är 169 cm lång o väger ca 63 kg. har en Racesafe child XL extra long. den vuxna small var ngt för bred för mig. jag är lång i kroppen o ganska smal i midjan men är ändå rätt så rejäl..

har haft jättesvårt att hitta en säkerhetsväst som passar mig, o änligen har jag hittat en som passar perfekt! :love: :banana:

Intressant tråd då jag också är inne på en Race Safe.
Jag delar just nu väst med mamma men då vi båda rider unghästar som ska börja ridas ut nu i sommar/höst så behöver vi vars en.

Den vi har nu är i strl Children Large eller XL. Minns inte riktigt men jag skulle gissa på XL. Den är lagom stor och hyfsat bekväm. Märke minns jag inte. Jag är 165 cm och väger 65 kg. Mamma ngn cm kortare och väger ca 57 kg.

Mvh Jate Volim

Snacka om att jag har flyyyt :bump:

Idag ringde jag till en ridsportaffär för att beställa en Dan rider säkerhetsväst. Och efter att ha mätt hit och dit och tagit alla mått så kom jag fram till att jag skulle ha en storlek small.

När jag ringde så sa hon att dom inte hade på lager men skulle få hem snart (alltså den här eller nästa vecka)

Så hon fick hur som helst mitt nummer så hon kunde kontakta mej. Och på väg till skolan så fick jag ett samtal. då var det hon som ringde och sa att dom hade hittat en i storlek small och färgen svart hemma, så nu ska dom skicka den, och jag bara hoppas, hoppas, hoppas att jag hinner få den innan söndag, då jag ska tävla. jag står verkligen inte ut med min säkerhetsväst som jag har nu :eek: :crazy:

Har en sån väst med rutor osv, inte ifrån hööks.
Denna är lite billigare, ligger på 700-1000 kr ny.

Rider compony (osäker på stavningen menmen)
Heter den.
Den är vuxen M i.
Den passar bra runt om, då är de inte indragen.
Utan ganska mycket utdragen inte så att de är mellan rum osv.
Svårt o förklara, men bak på den är de ju som en liten grej som går att vika upp.
den måste jag vika upp när jag rider, annars blir den för lång.
och tar i mot sadeln, måste betyda att denna är för lång för mig ?

funderar på o köpa en ifrån hööks, i vuxen S, tror den kan passa bättre.
får nog ställa ut den rätt reält i sidorna, men behöver en kortare.
är kort, och lite rundare.. inte så kanon smal.
gillar annars den säkerhetsvästen.

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 212
Senast: Capybara
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 441
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 244
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka