Danskt Varmblod

Engqvist

Trådstartare
Hej.
Jag håller på med shettisavel men har funderingar på att köpa in ett Danskt Varmblodssto för avel nu också.
Jag är HELT ny inom den rasen, men det måste man vara någongång :o

Det stoet jag hittat är e. Bögegårdens capello u. Stella ue. O Brian
Nu till min fråga: Är detta en stam att avla vidare på? Och isåfall, vad ska jag leta efter för hingst? :confused:
Vet att det är sent denna säsongen, men i värsta fall får jag vänta till nästa sommar innan jag betäcker henne.. :grin:

Tacksam för svar!
 
Hej.
Jag håller på med shettisavel men har funderingar på att köpa in ett Danskt Varmblodssto för avel nu också.
Jag är HELT ny inom den rasen, men det måste man vara någongång :o

Det stoet jag hittat är e. Bögegårdens capello u. Stella ue. O Brian
Nu till min fråga: Är detta en stam att avla vidare på? Och isåfall, vad ska jag leta efter för hingst? :confused:
Vet att det är sent denna säsongen, men i värsta fall får jag vänta till nästa sommar innan jag betäcker henne.. :grin:

Tacksam för svar!

Det är nog svårt att betäcka henne nu eftersom de flesta stationer har stängt för säsongen.

Svårt att tipsa om hingst när det är så knapphändig information om stoet mer än stammen.
Stammen på pappans sida är ganska trevlig med C-blod både Cor de la Bryere och Capitol. På stoets sida är det gammalt blod, O'Brian verkar inte varit godkänd i Sverige i allafall, han är efter en väääääldigt gammal hingst.
 
Det är nog svårt att betäcka henne nu eftersom de flesta stationer har stängt för säsongen.

Svårt att tipsa om hingst när det är så knapphändig information om stoet mer än stammen.
Stammen på pappans sida är ganska trevlig med C-blod både Cor de la Bryere och Capitol. På stoets sida är det gammalt blod, O'Brian verkar inte varit godkänd i Sverige i allafall, han är efter en väääääldigt gammal hingst.

Jag vet inte så mkt mer än att hon gick 130 hoppning innan hon blev skadad och triangelmärkt. Tänkte kolla med er här som kan något innan jag lägger ner någon större tid på att fråga om henne :sneaky:
 
Jag hittade henne på danska heste-data , Hon är grundregistrerad i LU (motsvarande SH i Sverige) kanske pga mammans dåliga exteriörsiffror . Mamman är placerad i DVs FOR-register. Ditt sto fick bättre poäng och är upptagen i DVs Huvudstambok 2004.. Hon har inga tävligsresultat i Danmark. Hon har en avkomma Ocean Wind ett hingstföl född 2003 , registrerad i LU e.Solos Landwind. Han har inga resultat i Danmark.
 
O'Brian var efter svenskfödde hingsten Oberon som exporterats till Danmark. Han gjorde inget större avtryck i den danska aveln. Oberon var främst hoppstammad och kom från samma möderne som bl a Briar. Idag är han mest ihågkommen som morfar till Indus 530 som finns i stammen på bl a Dalwhinnie.
Hans tyska möderne har jag ingen koll alls på.

Delar de övrigas uppfattning om att du bör leta vidare.
 
Stoet har heller inga tävlingsresultat i Sverige, så var har hon tävlat 1.30 hoppning ? Såg att hennes avkomma född 2003 är importerad till Sverige . han har heller inga tävlingsresultat. Hon har även haft ett föl i Sverige 2012.
 

Liknande trådar

Avel Hej, Jag har sedan några månader tillbaka köpt ett Danskt varmblod i Norge med pass. Jag har nu kommit en bit i beslutet att faktiskt...
2
Svar
39
· Visningar
4 691
Senast: Diplomaten
·
T
Avel Funderar på att till nästa år eventuellt ta ett föl på mitt kallblodstravarsto om allt vill sig väl. (Blir mitt allra första föl i så...
Svar
8
· Visningar
1 606
Senast: Tuva-Li
·
Avel Ja, som rubriken lyder, hur sjutton går man till väga med allt. Jag har läst boken "att bli med föl", men har ändå några frågor. Jag har...
Svar
6
· Visningar
1 376
Senast: Mitrolle
·
Avel Min granne har ett arabsto som hon ev funderar på att betäcka i år eller ev nästa år (börjar bli lite sent nu när man inte valt hingst...
2
Svar
33
· Visningar
3 024
Senast: Tez1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp