Dark Man???

B

Bettybus

Hejhej!

Provar här på Bukefalos om det finns någon som vet nåt om Dark Man, en svart fullblodskille
född -94?

Har nyligen köpt hästen och försöker ta reda på lite om hans historia...allt e kul att få veta!!!
Vill gärna komma i kontakt med tidigare ägare!!:)
 
Sv: Dark Man???

Hejhej!

Är bekant med svenskgalopp, har haft fullblod i många år...=)
Men alla tidigare ägare registreras inte där..=(

Tack ändå!!
 
Sv: Dark Man???

Om du kollar på ovan nämnda sida så ser du vem som red honom den sista tiden i hans karriär. På hennes hemsida (som du hittar på Täbys länksida) finns en bild på honom i minnenas galleri. Kontakta henne, hon kan säkert berätta en del för dig.
 
Sv: Dark Man???

Hejhej!

Har tänkt tanken då jag sett honom där men de va ju för tio år sedan, o de känns som de inte kommer ge nåt, ganska många hästar som passerat Chatarina Vång under åren.
Har fått kontakt med en annan tidigare ägare nu som jag hoppas kan ge mig lite svar på några frågor.

Men tack ändå
Malin
 
Sv: Dark Man???

Ett hett tips är att prata med Catharina Vång, även fast det är många hästar som passerar så kommer du bli förvånade över hur många tränarna kommer ihåg :) Och om inte hon skulle göra det kanske det finns någon i personalen, så att höra av sig skadar väll inte om du nu vill få reda på mer om honom?
 
Sv: Dark Man???

Hej Kreta!

Är ny här....så hur hittar ja mitt PM, var kan ja läsa det?
 
Sv: Dark Man???

Tror säkert att hon kommer ihåg Manne!

Jag var och tittade på honom när han skulle säljas från banan, supertrevlig kille som då fortfarande var hingst. Inga hingstfasoner, trygg som en filbunke att rida. Tyvärr rörde han sig inte så som jag önskade, sökte en blivande dressyrhäst.
Han hade tydligen inte haft det alldeles lätt hos tidigare tränare inne på Täby vad jag förstod det.

Det är en jättefin häst du köpt, hoppas att det går bra för er!

Kan du inte lägga ut lite bilder? Hade varit skoj att se honom idag, är väl en 10 år sedan jag var och provred :) Tiden går snabbt...
 
Sv: Dark Man???

Hej!

Jag har blivit lurad angående köpet av Manne...
Har haft honom sen december, förstod att allt inte stod rätt till med honom då han var väldigt aggressiv efter ett tag hos oss. I veckan röntgades han och han är i väldigt dåligt skick, oduglig som ridhäst, rekommendationen var avlivning!
Kul va?
 
Sv: Dark Man???

Han va besiktigad. Veterinären borde ha sett det!
Enligt min vet. omöjligt han kunde gått igenom ua på böjprov!!!!
 
Sv: Dark Man???

Hejhej!!

Ja, vi ska verkligen försöka få köpet hävt och få ersättning för alla utgifter ja haft på denna kuse...blir nog inte billigt för "säljaren"...Vetbes, röntgen, "inackordering på försäljningsstall" mm.

Tack för stödet =)
Kram
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
2 053
Senast: Mauen
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 496
Senast: MML
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 546
Senast: Klara
·
Hästvård Lång historia kort, vi köpte en ponny förra hösten så detta har varit vår första sommar. Och det har varit en jobbig sommar. Han har...
Svar
0
· Visningar
524

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp