Datakabel-quiz!

Sv: Datakabel-quiz!

bra eller nördigt? med tanke på dagens it-värld och behovet av dator så får det nog anses nödvändigt för att klara sig.. de flesta av dessa behöver man vara bekant med för att koppla in en dator i ett nätverk, till en bildskärm, högtalare och sedan en extern hårddisk.

jag antar att den som inte känner till dessa kontakter inte har kopplat ett tangentbord till datorn ens.

Eller bara är för ny i den här världen. Inte direkt någon som använder en DB25-Centronix-kabel hemma längre, om man inte har någon gammal dator och ännu äldre skrivare. (Telefonen var lite av en fuling också, i sammanhanget.)

9/10, missade på TRS pluggen.. men men... hade det kommit en V.35 kabel hade jag iaf kunnat ta det. :D

P-NPV35CV2.jpg

huu dåliga minne från nätverkslabbarna på gymnasiet.. huuu...

Tut-tut. Det där är ungefär som att kalla en DE-9 för RS-232-kontakt :p

(TRS fick jag ta på uteslutning. Aldrig hört en svensk kalla den för det.)

*kl*

90%

TRS tog jag uteslutning på, sen kollade jag inte tillräckligt noga på RJ11-kontakten (skyller på att jag inte fått i mig nåt te än).

haha jo samma, brukar kalla dem för stereoplugg. och ja den vänstra är en V.35 kontakt, någon jävla antik standard vi fick ha mellan routrarna på gymnasiet. huu. minns att man kunde stoppa i kontakterna uppochner om man inte var försiktig...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 500
Senast: lilsan
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
1 039
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Har varit med dottern och provridit en 10-årig fd galoppör som fick en gaffelbandsskada då han var 6 år och som var klar med rehab...
Svar
6
· Visningar
1 563
Senast: Fiorano
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla... 52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
33 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka