Piffa till morötter (tillagning)

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare NilHe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 261

NilHe

Trådstartare
Försöker bli bättre på matlagning och skulle behöva tips på hur jag kan tillaga morötter utöver kokta i vatten eller bara köra i ugn på en plåt. Marinad? Pensla med något? Krydda? Blanda med något? (Jag är väldigt kräsen när det gäller vad jag kan äta men just morötter är något jag vet att jag gillar, behöver bara få lite variation.)

Morötter och salvia funkar oväntat bra ihop. Skär i slantar eller stänger, stek i olivolja tillsammans med ett par salviablad och lite olivolja tills morötterna mjuknat, salta och ät :)
Tack men just salvia är en krydda som inte fungerar förmina smaklökar - de översätter den kryddan till mögelsmak 😟

Utöver det som redan nämnts - Typ morotsbiffar, men då krävs även lite andra ingredienser förstås. :) Pakoras.
Den självklara morotssoppan! :love:

Liknande trådar

R
Mat Vi behöver skärpa till oss med matlagningen och dra ner på köpmaten. Vi har också en önskan om att äta mer vegetariskt. De här två... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 930
Senast: Roheryn
·
Mat I mitt yrke blir jag ofta bjuden på framförallt fikabröd, men även mat av olika slag. Jag hälsar ofta på hemma hos människor och i stort... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 083
Senast: MiaMia
·
Mat Jag har så svårt för att hitta vettiga mellanmål som jag gillar i längden. Dessutom kunde väl inte någon variation på frukost skada... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 363
Senast: Cattis_E
·
Mat Jag äter vanligtvis bara ett (knäcke)bröd med valfritt pålägg och ett glas vatten. Världens tråkigaste frukost, och inte speciellt... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 534
Senast: Sanna25
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka