Bukefalos 28 år!

Datakunskap...ngn? Jag är helt knäckt.

Empalie

Trådstartare
Jag fick ett mail från min handledare att jag skulle kompletera min skrivning med några punkter. jag gjorde det direkt och utgick från det bifgade milet hon skickat med mina kommentarer. Kommentarerna och min skrivning var alltså på samma dokument. Jag ändrade alltså direkt och sparade det. Nu finns detta dokument hoppas jagh när jag går in på words på öppna men jag kan inte öppna det. Sökvägen är intye tillgänglig, jag har försökt med de alternaiv som finns men det funkar inte....vad ska jag göra. det kan ju inte bara försvinna. Hjälp mig får bara panik!
 
Sv: Datakunskap...ngn? Jag är helt knäckt.

Hon hade alltså gjorst sådana där röda små pratbubblor i kanterna på min text
 
Sv: Datakunskap...ngn? Jag är helt knäckt.

Du har väl kvar mailet?
 
Sv: Datakunskap...ngn? Jag är helt knäckt.

Ahhh, ett sånt har jag oxå fått! När jag skickade hade jag skrivit det i Word men det kom tillbaks i Office... jag har testversion av Office och det stod att det inte går att spara då,men jag har inte orkat klura ut hur jag ska göra. Återkommer...
 
Sv: Datakunskap...ngn? Jag är helt knäckt.

Alltså mailet har jag ju kvar men det är ju i skicket som jag fick det. Problemet är väll att jag skrev direkt i filen hon skickade till mig, men jag et med mig att jag sparade så någonstans måste det finnas med eller?
 
Sv: Datakunskap...ngn? Jag är helt knäckt.

En enkel sak du kan testa är att öppna "Den här datorn" och sedan trycka F3 knappen så får du upp sökfält så söker du på dokumentets namn!
 
Sv: Datakunskap...ngn? Jag är helt knäckt.

Har testat att söka men det står inget resultat....
 
Sv: Datakunskap...ngn? Jag är helt knäckt.

Alltså mailet har jag ju kvar men det är ju i skicket som jag fick det. Problemet är väll att jag skrev direkt i filen hon skickade till mig, men jag et med mig att jag sparade så någonstans måste det finnas med eller?

om du skrev via mailet - dvs skrev direkt i den fil du fick utan att först spara ner den på din egen dator så ändrade du i "mail-filen"

Om du öppnar det som du fick av henne borde dina ändringar finnas där. Du arbetade i filen som kom, sparade den och då finns det som ändrad version i mailet. OM allt gått till som de ska.

Har du öppnat mailets fil?
 
Sv: Datakunskap...ngn? Jag är helt knäckt.

Om du bara öppnade det direkt i mailprogrammet, utan att välja att spara det någonstans först, sparas filen på en tillfällig plats. (Använder du outlook är det i temporary internet files) Ändrar du då i filen och sparar är det fortfarande samma tillfälliga fil du ändrar i, och den kan tas bort antingen direkt du stänger programmer eller efter några dagar, det varierar. Det är enligt design: vill du bara titta på filen ska det gå utan att den ska ligga och ta upp plats för all framtid, på någon gömd plats. Vill man faktiskt ha filen sparad så får man spara den först och sen arbeta med den.
Kort sagt: Jo, filen kan mycket väl vara borta.

@tanten: Nope. Bifogade filer ligger kodade och sparas ner när man öppnar dem. Inget mailprogram jag känner till skulle gå med på att förvanska mottagna mail på det sättet.
 
Sv: Datakunskap...ngn? Jag är helt knäckt.

Datakunskapskursen skulle sitta fint...

höger klicka på den bifogade filen i mailet och klicka på spara o välj skrivbordet eller nåt...
 
Sv: Datakunskap...ngn? Jag är helt knäckt.

Datakunskapskursen skulle sitta fint...

höger klicka på den bifogade filen i mailet och klicka på spara o välj skrivbordet eller nåt...

Vilket löser absolut nil, då ändringarna fortfarande är borta.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp