Dator som inte startar

hallonsaft

Trådstartare
Min stationära dator fick för sig att inte fungera.
Till att börja med hörde man att den lät lite när man försökte trycka igång den ( nån fläkt kanske vad vet jag)
Sen har den varit helt död, inte en reaktion.
Nu för en liten stund sen så provade jag igen, hände ingenting!
MEN
Efter ca 5 minuter piper den till och hoppar igång, jag fattar ingenting utom att jag höll på att få slag...
Jag har inte öppnat datorn och kollat sladdar osv, då jag inte har några bra verktyg för att ta mig in i den tyvärr, köpte små skruvmejslar till den men dem "råkade" nog flytta med min fd.
Nu sitter jag alltså på min stationära och funderar på vad som kan vara anledningen.
Alla tips/trix mottages tacksamt.

/hallonsaft som är glad att den inte hoppade igång mitt i natten när man sover ;)

Sv: Dator som inte startar

Svårt att säga vad som kan vara anledningen, men mina gissningar skulle antingen vara nätaggregatet eller att någon kondensator på moderkortet håller på att gå sönder. Det lär nog inte vara så mycket du kan göra, annat än att hitta den felande delen och byta ut den.

Tack Sharpless för svar. :)
Idag fungerar datorn utan problem, kanske för jag börjar leta en ny istället att ersätta den med ;)
Får se om jag orkar leta efter problemet eller om jag ska satsa en slant och låta den här kremeras hihi

Nu har jag köpt ny dator och bara väntar på att den ska komma hem, så nu sköter sig den "gamla" så snällt så snällt :mad:

/hallonsaft som tvekar rejält numera när folk säger att datorer inte har egna liv.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka