Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om din plasma-tv har datoringång så är den normalt i form av en sk. VGA-ingång, alltså samma typ av kontakt som du ansluter en bildskärm till en fast (eller bärbar) dator med. Om du har en lös bildskärm hemma där du kan skruva loss kabeln även i skärm-änden, så kan du prova med den på en gång. Du behöver bara se till att aktivera utgången för extern skärm på din laptop.S-kabel...ahaa...och ljudkabel - är det någon universell historia som funkar typ oavsett typ av dator eller tv? Jag är helt fruktansvärt inkompetent när det gäller sånt här så förklara gära som om jag vore fem år tack!![]()
OM både dator och plasma-tv har s.k. HDMI-anslutningar, så är det absolut bästa alternativet. Både ljud och bild finns då i samma kabel, med maximal bild- (och ljud-) kvalitet!![]()
Japp, till exempel.Är det en ->sån här HDMI-kabel<- jag ska ha måntro?
Om de inte är märkta på något särskilt vis så kan du sannolikt använda vilken som helst, och bläddra (på fjärrkontrollen eller tv:ns inbyggda knappar om den har sådana) mellan tv:ns olika ingångar tills du hittar datorn.Och tv:n har visst tre såna 'HDMI-ingångar' - hur vet jag vilken jag ska använda?
på andra sidan. Men jag har också en såndär kontakt med massa hål i tre rader - vad är det då?
Jo, det är bra med standarder - det är därför det finns så många...Jisses, nu börjar det bli mer och mer avancerat, från S-videokabel till HDMI-DVIkontakt - vad sjutton är det senare för nått då?![]()
http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=1477910
den borde funka! om det inte funkar så köp med en könsbytare på öppet köp för säkerhets skull.
Notera att denna bara är för bilden, ska du ha ljud så kan du koppla in en 3,5mm. hörlurskabel --> 2xRCA, dessa ska in i tv's ljudingång, en röd och en vit.
----> http://www.kabelgiganten.se/artiklar.asp?id=1189
VGA kan du använda oavsett, så kör på det, och dra en separat kabel för ljudet, dock måste du kolla om du ska ha hane -> hane, Hane -> hona eller Hona -> Hona kabel. dvs sitter det en blå kontakt på tv:n och på datorn, så är det motsvarande kabel du ska ha.
redundancy is the shit.