Datorkörkort

Det kan man verkligen undra, en dator är ju knappast något man "kör".

Jag antar att språkgenierna som uppfann ordet datorkörkort menade något i stil med användarlicens eller motsvarande.

Hursomhelst datorkörkort är helt enkelt något, särskilt på skolor men kanske på arbetsplatser också, som garanterar att du uppfyller vissa kunskapskrav. (Ofta i stil med starta windows/använda word/söka på internet). Man får det antagligen genom att gå en kurs eller göra ett test?

Har gjort 4 av 5 prov för att få ECDL-körkort (datakörkort).
Då är det prov på Word, Excel, Powerpoint, Access & nåt mer...
Här kan du läsa lite mer om det: Datakörkortet

Det hemskaste är ju att det heter European computer driving license. Det låter ju som om det är ett körkort för killen som kör datorerna till och från nätverkspartyn!

Tack för svaren! Datorkörkort ingår i en kurs jag läser (ingenjörsmetodik) och det verkar som om vi ska fixa det själva.

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 231
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
983
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Jag har en Samsung A53 som för ett par veckor sedan ungefär tappade förmågan att klistra in text. Jag kan, till exempel, kopiera en länk...
Svar
7
· Visningar
265
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 007
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår