Datorn beter sig konstigt.

astronaut

Trådstartare
En typ ny dator, max 2 månader. Fungerade felfritt tills idag. Det blev strömavbrott och efter det så funkar den inte som den ska.

Kunde förut idag komma in på Youtube och kolla på klipp. Kunde även googla men inte öppna något som dök upp vid sökningarna.

Kunde inte öppna fb, buke eller liknande heller. Även Spotify var offline.

Wifi verkar fungera till mobilen iaf. Datorn är en stationär som har en kabel i sig från modemet. Både dator och modem är omstartade. Tar dock låg tid för datorn att starta om sig.

En tipsade mig om att gå in till kommandotolken och göra en
Ipconfig/release och ipconfig/renew. Händer inget men står "media state: media disconnect"?

Nu fungerar dock inte Youtube alls. Skulle inte tro det är modemet som krånglar ändå då min tvbox fungerar och den är också inkopplad via mitt modem?

Har Windows 10 f.ö.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Någon här som är bra på datorer? Min C: hårddisk är nästan full & jag hittar inte vad det är som verkar ta så enormt mycket plats...
Svar
9
· Visningar
1 240
Senast: Migo
·
IT & mobiler Jag satt i skolan och jobbade över skolans WiFi med min laptop idag när uppkopplingen plötsligt bröts och jag inte hade några...
Svar
4
· Visningar
2 417
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Internet har hela tiden fungerat felfritt på den här datorn (förutom när det var ngt skit i ledningen som gjorde att inget fungerade...
Svar
1
· Visningar
911

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp