Datorn lägger av, vad är felet?

gul_zebra

Trådstartare
Får se om jag hinner få iväg det här nu...

Har problem med att datorn plötsligt stängs av. Kan ha den på i max 5 minuter och så poff, datorn avstängd och går inte att sätta på utan att stänga av och sätta på strömmen först eller koppla ur och koppla i den igen. Sjukt irriterande! :mad:

Vad kan problemet vara och hur löser man det? Jag gissar på att det måste ha med strömmen att göra, men jag är så oteknisk så tja, jag litar inte fullt ut på mina gissningar :angel:

Sv: Datorn lägger av, vad är felet?

Det kan vara överhettning, min datorn började bete sig sådär och det visade sig vara just det. Kan bero på att kylpastan är dålig, fläkten är igentjorvad av damm. Damm är ju lätt att hitta även om man inte är kunnig, bara att öppna upp och dammsuga, r det kylpastan det är fel på kan det bli lite knivigare.

Du kan ju testa att ladda ned ett program som mäter temperaturen, t.ex Speedfan. Är det en stationär dator du har kan du ju öppna och säkerhetskolla att alla sladdar är ordentligt dittryckta så att ingen glappar.

Sv: Datorn lägger av, vad är felet?

Oh ok. Fick höra att fläkten höll på dö senast pappa grejade och den har låtit väldigt mycket den sista tiden, troligen det då?

Liknande trådar

Övr. Hund För 1 vecka sedan gick jag och min sambo in på stan med våran 3,5-åriga tik, en cool och världsvan tjej med kanonpsyke, det enda hon har...
Svar
13
· Visningar
5 540
Senast: Zuzzi
·
IT & mobiler Något mycket märkligt har hänt med datorn. Den mobila musen lever sitt eget liv. Datorn är en bärbar och den inbyggda fungerar som den...
Svar
6
· Visningar
1 279
Senast: Geshira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka